Probleem externe hard drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem29

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo allemaal,

Heb een probleem met de installatie van mijn externe hard drive. Het gaat om een 80 GB Toshiba met USB 2.0 aansluiting.
Ik heb de harddisk aangesloten op de USB-poort (ook op een 2e poort overigens om zeker te zijn van voldoende stroomvoorziening), vervolgens kwam er wel het bekende lichtgele ballonetje in beeld van "nieuwe hardware herkend" maar ergens tijdens die installatie trad er een fout op. Daar kwam een melding van, maar weet niet meer precies wat dat was.
Nu krijg ik de hard drive met geen mogelijkheid aan de praat en dat is natuurlijk best vervelend. Opvallend is dat, als ik hem in mijn USB-poort heb ingeplugd (het lampje van de drive gaat overigens wel branden), ik voortdurend het Windows geluidje krijg van een USB-apparaat dat wordt ingeplugd en dan 20 seconden later het geluidje van een apparaat dat weer wordt verwijderd.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb XP met alle vereiste servicepacks.

De externe hard drive zelf doet het trouwens wel gewoon goed: hij werkt OK als ik hem aansluit op mijn nieuwe laptop.

Alvast bedankt voor de hulp!
Willem

Laatst bewerkt:
Bedankt Jean, maar kan je iets meer zeggen?

Bij de hard drive zaten geen drivers bijgeleverd (want dat zou allemaal automagisch moeten werken). Dus welke drivers moet ik installeren en waar haal ik die vandaan?

Alvast bedankt!
Willem

de drivers van de usb.
ga naar configscherm en dan hardware en dan wijst zich alles wel uit.

Als ik naar configuratiescherm ga en op hardware klik opent er een wizard "hardware installeren". Vervolgens krijg ik een lijst met de al geinstalleerde hardware. Mijn externe harddrive staat daar niet tussen, maar wel een stuk of 5 keer "Via Rev 5 of later USB universele host-controller", 1 keer USB enhanced host-controller, een stuk of 5 keer USB hoofdhub en 1 keer Ondersteuning voor USB afdrukken.

Als ik ze aanklik staat er altijd dat ze goed functioneren... Wat moet ik nu doen?

ga eens naar: rechtsklikken op Deze Computer-eigenschappen: tablad hardware en dan apparaatbeheer kiezen. Kijk wat er bij usb staat.
Heb gij wel usb 2.0 of usb 1.1?

Hallo Jean,

Als ik bij apparaatbeheer kijk dan komt daar af en toe de USB-massaopslag bij te staan, maar die verdwijnt steeds weer na een seconde of 30. Als ik dan kijk bij de driver zegt hij dat het inderdaad niet werkt (joh!), maar als ik dan nieuwe drivers wil installeren dan wordt er niks gevonden. Heb jij nog een tip?

Ik heb USB 2.0 inderdaad, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Verder is de minimum requirement voor de externe harddrive 233 MHz. Ik heb een Athlon 1700 XP processor: jaar of 6 oud al weer, maar hij zou snel genoeg moeten zijn.

Ik ga nu even eten koken, maar hou me op de hoogte als je nog ideeen hebt!

W.

Start je pc zonder de hd.
kijk dan hoe de usb poorten vermeld staan in apparaatbeheer?
Start je pc met de hd aangesloten en kijk nu eens?
Start je pc zonder hd en dan hd inpluggen na opstart, kijk wat die nu doet.
Doet die niets na die handelingen dan moet je de juiste drivers installeren.

Bij alle drie de opties die jij geeft gebeurt hetzelfde: ik zie in Apparaatbeheer USB-apparaat voor massaopslag verschijnen en die verdwijnt dan weer na een seconde of 30. Voor het geval het nuttige informatie is: het aansluiten van mijn iPod gaat wel gewoon goed.

Dus ik moet nu nieuwe USB-drivers installeren? Suggesties waar ik die vandaan kan halen?

Bedankt voor de moeite die je voor me doet!
Willem

Als de usb-poorten werken (zie ipod) dan ligt het aan die hd zelf.
Het kan zijn dat de pc of moederbord die niet aanvaardt??

Daar lijkt het sterk op: de HD doet het op mijn laptop wel goed.

Dus niks aan te doen en voor niks 75 euri uitgegeven denk ik he? :(

Ga ermee terug naar de winkel en probeer om te ruilen.
Neem de gegevens van je pc mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan