Probleem Externe Hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roofiej

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hey Allemaal,
ik heb een probleempje met mijn hardeschijf. Ik gebruik hem nu al bijna een jaar maar sinds kort begint hij vreemd te doen. Eerst had ik het probleem dat als ik mijn hardeschijf aanklikte dat ik dan een 'program to open with' moest kiezen. Dat is nu verholpen door het verwijderen van de autorun maar zit nu met een ander probleem. Ik wil mijn hardeschijf backuppen zodat ik hem opnieuw kan formateren, maar ik krijg niks meer van de schijf gekopieerd. Het 'browsen' in de mappen gaat heel erg sloom en kopieren blijft gewoon hangen bij 0%. Wat moet ik nu doen? Ik ben DJ en al mijn muziek staat daarop dus heb een groot probleem als er iets fout gaat...

Alvast bedankt!
Rover

Installeer HDTune 2.55, start het, selecteer de juiste schijf, en kijk wat er staat bij temperaturen, tabblad Health en laat een volledige scan lopen in tabblad Error scan.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de harde schijf
1. Te warm wordt/geworden is (sommige externe schijven hebben geen ventilator etc.)
2. Aan het overlijden is

Succes,

Tijs.

Thnx voor je reactie Tijs!
Als ik een error scan run, doet hij niks en loopt het programma vast. Maar als ik mijn locale C schijf scan doet hij het wel gewoon...

Bij temperaturen staat :
Current :114
Worst : 107
Data: 36
Status: OK

Wat te doen?

Laatst bewerkt:
114 graden Celcius? of 114 graden Fahrenheit?

Een schijf mag maximaal zo'n 60 graden Celsius zijn.....

Wat zei het tabblad Health over de status van de schijf?

Tijs.

114 graden Celcius? of 114 graden Fahrenheit?

Een schijf mag maximaal zo'n 60 graden Celsius zijn.....

Wat zei het tabblad Health over de status van de schijf?

Tijs.
Ik heb hem ingesteld op Celsius, denk dat het niet klopt dan :P

Toen ik ging error scannen kreeg ik om en om een groen blokje en dan weer een rood blokje.
Wat te doen?

Ziet er allemaal slecht uit.

Afhankelijk wat voor externe schijf het is zou ik proberen 'm uit zijn behuizing te bouwen, zodat er in ieder geval genoeg ventilatie bij het apparaat komt. Daarna helemaal laten afkoelen.

Daarna kijken of je 'm ergens kunt inbouwen of (m.i. beter) aan de computer te koppelen met USB via een externe drive-bay of apparaten zoals deze set of deze set of deze set.

Kijk of je dan weer iets met de inhoud van de harddisk kunt doen. Mocht dat lukken, dan raad ik je aan om de data direct over te zetten (bijv. op een nieuwe ingebouwde harddisk of een nieuwe externe harde schijf).

Tijs.

Ziet er allemaal slecht uit.

Afhankelijk wat voor externe schijf het is zou ik proberen 'm uit zijn behuizing te bouwen, zodat er in ieder geval genoeg ventilatie bij het apparaat komt. Daarna helemaal laten afkoelen.

Daarna kijken of je 'm ergens kunt inbouwen of (m.i. beter) aan de computer te koppelen met USB via een externe drive-bay of apparaten zoals deze set of deze set of deze set.

Kijk of je dan weer iets met de inhoud van de harddisk kunt doen. Mocht dat lukken, dan raad ik je aan om de data direct over te zetten (bijv. op een nieuwe ingebouwde harddisk of een nieuwe externe harde schijf).

Tijs.
Bedankt voor je reactie Tijs! Ik heb mijn externe hardeschijf nu aan mijn PC gekoppeld zonder de behuizing (dus zonder USB maar via de S-ATA of P-ATA kabel, ik weet niet precies welke het is) maar nu heb ik nog steeds het zelfde probleem. Wat kan ik nu doen?

Dan ziet het er nog steeds slecht uit. Sterker nog: Ik heb geen tips meer, maar je zou kunnen kijken of je met programma's als recuva, File recovery 4 of PC Inspector nog wat kunnen doen.

Verder zijn er nog commerciële pakketten, zoals r-studio (demo-versie om te zien of je er wat mee redden kunt: hier) en ik neem aan dat anderen ook nog wat commerciële pakketten kunnen noemen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan