Hallo,
ik zit met een probleem met visual basic.
ik heb reeds hard gezocht om dit op te lossen en ik struikel voornamelijk bij het berekenen van het gemiddelde.
Als ik het gemiddelde wou weergeven gaf hij error, dus probeerde ik om gwn de score eerst eens weer te geven in een messagebox, maar met de scores doet hij ook al iets mis, Er komt gwn 1x 0 in mijn messagebox.
DOEL:
Ik heb een een array namen met 11 namen.
Ik wil voor elke naam een inputbox met de vraag, Wat is de score van ....(naam)?
Tenslotte wil ik in een message zien wie de hoogste score heeft en wat het gemiddelde is.?
Kan iemand mij helpen? Alvast op voorhand bedankt voor de moeite.
ik zit met een probleem met visual basic.
ik heb reeds hard gezocht om dit op te lossen en ik struikel voornamelijk bij het berekenen van het gemiddelde.
Als ik het gemiddelde wou weergeven gaf hij error, dus probeerde ik om gwn de score eerst eens weer te geven in een messagebox, maar met de scores doet hij ook al iets mis, Er komt gwn 1x 0 in mijn messagebox.
DOEL:
Ik heb een een array namen met 11 namen.
Ik wil voor elke naam een inputbox met de vraag, Wat is de score van ....(naam)?
Tenslotte wil ik in een message zien wie de hoogste score heeft en wat het gemiddelde is.?
Code:
Private Sub cmdStart_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdStart.Click
'DECLARATIES
Dim gem As String
'De array namen
Dim namen(10) As String
namen(0) = "Jeffrey"
namen(1) = "Kjell"
namen(2) = "Viktor"
namen(3) = "Antoon"
namen(4) = "Jari"
namen(5) = "Jesse"
namen(6) = "Gijs"
namen(7) = "Joshua"
namen(8) = "Jell"
namen(9) = "Ward"
namen(10) = "Stijn"
'het vragen van de scores
For Each gamescores As String In namen
gamescores = InputBox("Wat is de score van ")
gamescores = CInt(gamescores)
Debug.WriteLine(gamescores)
Next
MessageBox.Show(gamescores)
'het weergeven wie de hoogste score heeft en de gemiddelde score.
'gem = gamescores / 11
'MessageBox.Show("Het gemiddelde bedraagt: " & gem & vbNewLine & "... heeft de grootste score gehaald.")
End Sub
End Class
Kan iemand mij helpen? Alvast op voorhand bedankt voor de moeite.
Laatst bewerkt: