Probleem geluidskaart na herinstalleren XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riechan

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Eehj iedereen
het geluid van mijn pc doet het niet meer:confused:.
Een tijd gelede hebben we onze pc geformatteerd
en XP opnieuw geinstalleerd.
Maar, nu krijgen we geen geluid meer uit de boxe.
Ik heb al n Everest geinstalleerd om te kijke wat we hebbe:
moederbord: moederbordnaam: Gigabyte GA-945P-DS3
Multimedia: PCI-Pnp Audio: Realtek ALC888/S/T @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] PCI
ik dacht ik geef deze informatie alvast mee.
De pc zegt dus dat er geen geluidskaart is geinstalleerd.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen en alvast heel erg bedankt ! :thumb:

greetz
riechan

ik heb het gedownload en geinstalleerd, pc opnieuw opgestart
en nu als ik bv in mediaplayer iets wil afspele
krijg ik nog altijd:
Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

Hoi !

Heb je via de link van @mrmusic wel eerst de chipset-drivers geinstalleerd ?

Anders gaat het niet werken.

Greetz,

Harry.

had ik gedaan, ma kben volgens mij de 2de downloade vergete :o
dus nu bezig
bedankt :)

gedaan met installere:
en wat nu?
zal computer eerst eens opnieuw opstarte

Laatst bewerkt:
opnieuw opgestart
nog altijd dit als ik iets probeer af te spelen in mediaplayer:

"0xC00D11BA: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld vanwege een probleem met het geluidsapparaat, bijvoorbeeld de geluidskaart of de geluidscontroller. Deze fout kan de volgende oorzaken hebben:

Het geluidsapparaat wordt door een ander programma gebruikt. Sluit andere programma's die het geluidsapparaat wellicht gebruiken af en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Het geluidsapparaat werkt niet goed. Raadpleeg de probleemoplosser van Windows Help voor geluiden of de documentatie bij het geluidsapparaat om het probleem op te lossen.
Er is geen geluidsapparaat geïnstalleerd op de computer. Installeer een geluidsapparaat en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Fout-id = 0xC00D11BA, Voorwaarde-id = 0x00000000"

help?

vervolg:
Ik heb Realtek nog eens opnieuw geinstalleerd en nu werkt het
aleja ik krijg geen melding meer bij mediaplayer en de muziek speelt af
alleen ...
Ik krijg nog altijd geen geluid
ik hoor een geluid van aanzetting als ik mijn boxen aanzet
Ik heb gekeken of t volume niet op dempen stond, is niet zo.
Onze boxen kunnen toch niet kapot zijn? al de lampjes werken nog en er komt zo'n geluid uit als ik ze aanzet
dus dat kan het toch niet zijn?
ofwel?
Ik heb eens bij hardware gekeke of er van die gele vraagtekens stonde, er staat er eentje en dat is bij ethernet controller (ik zou niet weten wat dat is en of dat mss iets te maken zou kunnen hebben met het geluidprobleem maar tis maar dat jullie het weten)

Laatst bewerkt:
Doorloop eerst eens het stappenplan voor "Problemen met het geluid". Je bekijkt dan systematisch alle instellingen van het geluid op je PC. Mocht jouw systeem ergens afwijken, laat dat dan hier even weten.

Kun je de speakerset niet eens uitproberen op een andere PC? Als ze het daar ook niet doen, zou daar een defect kunnen zitten.

Heb je nog een andere muziekspeler geinstalleerd en hoor je daar wel geluid? Download en installeer eens om te testen de "VLC Player".

NB: die ethernet controller (voor je netwerkkaart) heeft te maken met je (internet)-verbinding, heeft niet echt met je geluid te maken.

Laatst bewerkt:
dankje
heb het overlopen en bij het geluid van Windows-standaard "de basis" krijg ik ook geen geluid uit mn boxen :s
Er staan geen gele vraagtekens bij mij audioapparaten in apparaatbeheer
Alles is ingeschakeld en werkt correct
Ik heb de drivers van mn moederbord cd opnieuw geinstalleerd maar nog altijd geen geluid.
Ik heb ook geen 2de pc om te boxen op te testen

Je weet zeker dat je eerst de juiste chipset-drivers en pas daarna de audio-drivers hebt geinstalleerd?

Ga dan naar Apparaatbeheer, Besturing voor geluid, video en spelletjes. Klik op het plusje vooraan en rechtsklik vervolgens op "Realtek High Definition (of AC'97) Audio". Klik in het contextmenu dat verschijnt op "Installatie ongedaan maken". Zeg "Ja" op de waarschuwingen of je wel door wilt gaan. Sluit alle vensters af en herstart de PC. Na de reboot zal de Wizard Nieuwe Hardware starten en Windows XP installeert de juiste stuurprogramma's (hopelijk).

euhm
ik denk het wel
toen ik da chipset ding wou installere zei de pc:
Weet je zeker dat je dat wilt installeren want er staat een nieuwere versie op uw pc
en toen heb ik maar nee geklikt
was da verkeerd?

Dat was niet verkeerd. Heb je nu die truuk met "Installatie ongedaan maken" al gedaan?

ik zit nu op kot dus ben niet thuis.
Dus ik heb het nog niet kunnen doen
ik laat iets weten

Mijn broer heeft iets gedaan en opeens werkte het weer...
Bedankt voor jullie hulp ^^

das mooi voor je

je broer ook verteld wat ie gedaan heeft

weet je het voor een eventuele volgende keer:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan