probleem hdd en format

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
ik heb net een pentium2 computer overgekocht, en daar stond windows 98 op, nu wil ik deze opnieuw installeren, in de pc zit een schijf van 10 Gb. en heb alle partities verwijderd, om er 1 van te maken, nu wil ik een nieuwe primaire partitie aanmaken, maar dan kan niet groter worden dan 504 mb, hoe kan dit, en hoe kan ik het veranderen.

Ps. ik heb ook geprobeerd om te formateren, en dat wil ook niet, want dan krijg ik de volgende foutmelding:

Format not supported on drive C
Format terminated

wat houdt dit precies in??

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Heb je de ondersteuning van grote schijven wel ingeschakelt?
Lees dit maar eens door.
 
staat er nog die windows 98 op of heb je er de cdrom voor of mischien xp
ik heb ook zon systeempje om wat mee te knutselen met 6 gig en gewoon xp pro erop
 
je moet bij xp de cd erin doen en dan pas aanzetten zo kun je met setup van xp partities maken en of verwijderen
 
op deze pc wil geen windows xp had ik al geprobeerd, maar is ie te langzaam voor, maar zal eerst dat op die site wel ff doorlezen
 
maar ik krijg die hele tekst niet, als hij vraagt of je grotere schijven hebt, wat moet ik daar aan doen?
 
Kiezen voor "J" of "Y"'
Als het maar Ja is. :)
Met fdisk wordt die vraag altijd voorgelegd.
 
sorry hoor, maar dat krijg ik niet, heb een bootdisk van ME van internet gehaald, en als ik naar fdisk ga, krijg ik direct het scherm met dat lijstje,

bij andere pc kreeg ik dat wel, maar bij deze dus helemaal niet
 
me is toch een nieuwere versie dan de oude 98?

mischien hoeft dat dan niet meer te worden ingeschakeld maar met dit alles ben je noch niet geholpen

kun je de schijf niet eens op een andere pc aansluiten om het via de andere pc te formatteren
 
Dus als ik het goed begrijp krijg je deze vraag nu niet maar bij andere systemen die je geïnstalleerd of wilt installeren wél?
 

Bijlagen

  • afbeelding1.gif
    afbeelding1.gif
    1,5 KB · Weergaven: 19
ik heb vorige week bij iemand ook windows me geinstalleerd op een computer, toen gaf hij het wel aan, maar bij deze computer, krijg ik die hele melding niet, wat kan ik daar aan doen? want moet em eigenlijk voor zondag klaar hebben als dat lukt
 
Sorry, dat zou ik niet weten.
Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan dat deze optie gegeven wordt, vlak na het starten van fdisk.

Het is dezelfde installatiediskette?
Misschien een andere dowloaden?
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
 
ik heb die bootdisk van ME van OEM

maar wat is het verschil tussen OEM en CUSTOM NO RAMDRIVE
 
Ik dacht dat er niet veel verschil in zat.
Custom no ram lijkt mij dat je kunt kiezen of de disk dan een virtuele opstart schijf maakt in je ram geheugen en oem lijkt mij de normale opstartdisk.
 
een oem versie krijg je alleen bij een nieuw systeem en wel met gratis updates maar geen ondersteuning van ms maar dat mag volgens mij niets te maken hebben met fdisk
 
Probeer anders met een bootfloppy van Windows 98SE.
Je kan het downloaden op het link van Admin_Frisian.
 
ja daar had ik ook al eerder mijn bootdisk weg, maar heb ook al andere hardeschijf erin gehad, maar daar doet ie precies hetzelfde, daar geeft hij die melding ook niet.
 
Geplaatst door berehap
wat kan ik verder nog doen???? snap et nu ff niet meer
Ik snap het ook niet meer.
Normaal gesproken moet dit geen probleem zijn en wordt er na het starten van fdisk onder dos gevraagt of de ondersteuning voor grote harde schijven aan moet staan.
Als dit niet geval is weet ik het ook niet meer, helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan