Probleem ( Help )

Status
Niet open voor verdere reacties.

renebvz

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Hey, mensen

ik ben nieuw op dit forum maar ik zat even op google te surfen want ik heb een probleem.

ik kwam vanavond thuis van trainen en dacht ff me computer aan te doen
(Packard Bell iMedia X1300 )
en normaal maakt ie een zoement geluid en 2 piepjes en zie je beeld.

nu ging ie weer uit ik haalde meteen het stroom eraf en keek even enige wat ik zag was veel stof.

toen deed ik de hoofd stekker er weer op voor stroom en drukte hem aan.

dat ventilatortje ging draaien en weer uit.

dus mijn vraag.

is gewoon mijn hele pc naar de **** of moet ik hem schoon maken of ??

help mee !! :(

ik vroeg nog aan mijn stiefpa of hij hem normaal heeft uit gedaan. en hij zei gewoon normaal.

nog meer vragen vraag maar raak.

-Rene:shocked:

Welkom bij de Helpmij!

Mogelijk : téveel stof, stof verwijderen noodzakelijk
Mogelijk : bijna defecte voeding, nieuwe voeding noodzakelijk
Minder waarschijnlijk : moederbord kapot
Onwaarschijnlijk : virussen en / of spyware

Oke thanks voor de helder heid

ik ga hem morge ff schoon maken kan dat gewoon met een stofzuiger of moet dat met een doekie ?

en kan zeker niet die vent eruit halen.

en wat kan ik verstaan onder de voeding.
stroom toevoer daar licht het niet aan hij gaat niet over naar de volgende fase van het opstarten lijkt wel.

thnx voor de reactie geeft me wat meer helderheid :) anyone more ?:O

Als je heel ervaren bent met het reinigen van het inwendige van een kast, dan zou je rustig een stofzuiger kunnen gebruiken maar daar jij nog niet heel ervaren bent zou ik daar voorzichtig mee zijn. Zo'n stofzuiger kan zodanig krachtig zijn dat je het één of andere jumpertje mee opzuigt en dan zijn de rapen gaar.
De ventilator(en) kun je gerust verwijderen en daarna schoonmaken : eerst met een zachte borstel, daarnak met de stofzuiger en het hardnekkige vuil met een licht vochtig wattenstaafje.
Handiger is om een spuitbus met 'lucht' te kopen, da's nog wel hert veiligste (maar ook het duurste).

Gebruik voor de ventilator(en) van de kast ook een stukje plakband op om de bovenkant te plakken. Je zal niet de eerste zijn die een ventilator na het schoonmaken ondersteboven monteert en als dan de ventilator lucht aanzuigt in plaats van blaast (want dat doet de fan als deze omgekeerd wordt gemonteerd) dan is dat ook niet echt 'leuk' voor de koeling in je systeem. Kijk uiteraard ook even waar het draadje thuishoort op het moederbord voordat je de fan demonteert.

Verwijder de videokaart in zijn geheel (dat maakt gemakkelijker schoon).

Jij schrijft dat het volgens jou niet aan de voeding kan liggen. Zoals jij de klacht nu omschrijft zou het juist heel goed aan de voeding kunnen liggen en juist minder aan stof, maar de pc stofvrij maken is sowieso aan te bevelen.

Als je heel ervaren bent met het reinigen van het inwendige van een kast, dan zou je rustig een stofzuiger kunnen gebruiken maar daar jij nog niet heel ervaren bent zou ik daar voorzichtig mee zijn. Zo'n stofzuiger kan zodanig krachtig zijn dat je het één of andere jumpertje mee opzuigt en dan zijn de rapen gaar.
De ventilator(en) kun je gerust verwijderen en daarna schoonmaken : eerst met een zachte borstel, daarnak met de stofzuiger en het hardnekkige vuil met een licht vochtig wattenstaafje.
Handiger is om een spuitbus met 'lucht' te kopen, da's nog wel hert veiligste (maar ook het duurste).

Gebruik voor de ventilator(en) van de kast ook een stukje plakband op om de bovenkant te plakken. Je zal niet de eerste zijn die een ventilator na het schoonmaken ondersteboven monteert en als dan de ventilator lucht aanzuigt in plaats van blaast (want dat doet de fan als deze omgekeerd wordt gemonteerd) dan is dat ook niet echt 'leuk' voor de koeling in je systeem. Kijk uiteraard ook even waar het draadje thuishoort op het moederbord voordat je de fan demonteert.

Verwijder de videokaart in zijn geheel (dat maakt gemakkelijker schoon).

Jij schrijft dat het volgens jou niet aan de voeding kan liggen. Zoals jij de klacht nu omschrijft zou het juist heel goed aan de voeding kunnen liggen en juist minder aan stof, maar de pc stofvrij maken is sowieso aan te bevelen.

PSU is moeilijk schoon te maken als het aan het stof zou liggen.
Maar schoonmaken en kijken wat ie doet.

Scherp opgemerkt, (toen ik mijn berichtje gisteren typte, hield ik er al een beetje rekening mee ;) ) maar ik had dan ook een heel klein beetje met opzet de psu fan weggelaten in mijn vorige 'verhaaltje' want ik ging er vanuit dat TS al heel erg snel zou ontdekken dat die eigenlijk niet te demonteren valt. Daartoe zou hij dan ook ik weet niet hoeveel stekkers los moeten trekken en daarom heb ik de psu fan met opzet achterwege gelaten.

Dan wellicht nog een aanvulling op mijn eigen berichtje waarom ik denk dat het juist wél de voeding kan zijn : de klacht van TS wijst juist op een voeding die wél genoeg power heeft om de (eerste) Bootperikelen te voeden, maar zodra het bios verdere bewerkingen / controles wil gaan doen / Windows wil gaan starten, geeft de (mogelijk brakke) voeding het op.

Laatst bewerkt:
Scherp opgemerkt, (toen ik mijn berichtje gisteren typte, hield ik er al een beetje rekening mee ;) ) maar ik had dan ook een heel klein beetje met opzet de psu fan weggelaten in mijn vorige 'verhaaltje' want ik ging er vanuit dat TS al heel erg snel zou ontdekken dat die eigenlijk niet te demonteren valt. Daartoe zou hij dan ook ik weet niet hoeveel stekkers los moeten trekken en daarom heb ik de psu fan met opzet achterwege gelaten.

Dan wellicht nog een aanvulling op mijn eigen berichtje waarom ik denk dat het juist wél de voeding kan zijn : de klacht van TS wijst juist op een voeding die wél genoeg power heeft om de (eerste) Bootperikelen te voeden, maar zodra het bios verdere bewerkingen / controles wil gaan doen / Windows wil gaan starten, geeft de (mogelijk brakke) voeding het op.

Ik vind het al raar dat hij ineens aflstaat zonder enige code of iets.
Ik vraag me af wat voor voeding eraan hangt.

Nja ik heb hem gister weg gebracht en morge krijg ik hem waarschijnlijk terug iedergeval informatie over wat er kapot = of wat er mee moet gebeuren hoop niet heel erg want zit er nie egt op te wachten

thnx voor jullie reacties :)

Moederbord kapot -.-

me moeder is gebeld vannochtend denk ik en ze zeiden dat het 165 euro gaat kosten..

eerst 20 euro voor de onderzoek kosten en dan nog denk ik 145 euro kosten voor de moeder bord zelf en om hem er in te doen

word ik genaaid of is dit een normaal prijsje

rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan