probleem herkenning van de pc met externe apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredenjanet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo,

Wij hebben een pc met windows Xp home ed.
Ik had er een externe harde schijf op aangesloten maar ook een pockethub mini usb 2.0 en we gebruikten een usb stick maar nooit geen problemen gehad.
Mijn zoon heeft toen even zijn labtop met windows vista aangeloten op onze pc en sindsdien maakt geen 1 extern apparaat meer contact met onze pc.
het rare is dat alle usb poorten het doen en als wij onze telefoon of camera aansluiten die het wel doen.
Mijn man heeft XP er al opnieuw opgezet maar dat heeft niets geholpen, we hebben al van alles geprobeert maar niks lukt. De harde schijf,usb stick en mini usb hub worden niet herkent.
Als ik bijvoorbeeld de usb stick in de usb poort steek zegt hij : het usb app. word niet herkent- en dat hij niet werkt. Als we dan verder gaan kijken in eigenschappen staat er onbekent app. Zelfs een nieuwe harde schijf die ik besteld had herkent de pc niet.
kan iemand ons helpen?
Op mijn harde schijf staat heel veel muziek waar ik jaren over heb gedaan om het te verzamelen.

groetjes janet

Herinstallatie van XP gedaan betekent dat het eerste deel van jouw verhaal niet meer opgaat. Dus lijkt het me nu een driver-probleem. Je kunt in Apparaatbeheer kijken of je, van het onbekende apparaat, (nieuwe) drivers op kunt halen.
Anders de XP-cd in de speler en laten booten vanaf de cd > kiezen voor R (reparatie).

helaas

dat allemaal gedaan en noppes ik wik je wel bedanken voor je snelle reactie!
Groetjes janet

Hallo,

Bedankt voor de helpende mail!:thumb:
Helaas is ons probleem opgelost door een nieuwe pc kast te kopen met windows xp en toen we daar mee aan de slag gingen heeft de nieuwe pc blijikbaar iets gedaan waardoor de externe aparaten het nu weer doen.....................pfffff zonde hoor van de nieuwe pc maar wel fijn dat alles het nu weer doet.
Dus door schade en schande wijs geworden is onze tip voor iedereen die dit ook mee maakt: Druk je usb stick of ander extern aparaat bij een kennis die ook XP heeft en waarschijnlijk doet hij het dan weer op je eigen pc.

Groetjes janet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan