Probleem HP Scanjet 3400C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Ik heb me een nieuwe PC aangeschaft en wens daarop mijn HP Scanjet 3400C te installeren. Oorspronkelijk liep hij onder Windows '98. Ik heb een driver gedownload voor Window XP en succesvol geïnstalleerd. Als ik het programma open, verschijnt de foutmelding: "Scanner kan niet worden geïnitialiseerd". Wat doe ik fout? Wie heeft een oplossing?

Zeker weten dat je ALLE drivers en aanvullende programma's voor de scanner ta pakken hebt? Zelf heb ik een 4200C en heb ik ook kuren mee gehad.

Zet je PC eens uit, sluit de scanner aan en schakel hem in. Start de PC nu op.

Wordt de scanner gezien?

De voor mij bekende - meest save - (her-)installatiemethode:

Sluit de scanjet nog niet aan op de pc (of haal de usb-stekker er alsnog ff uit)
Verwijder (via het configuratiescherm) eerst alle scanjet-software, zéker ook als je de verouderde software had geïnstalleerd.
Herstart je pc
Installeer de nieuwe (gedownloade) software opnieuw.
Herstart je pc.
Sluit nu opnieuw je scanjet aan (WinXP detecteert in de regel nieuwe hardware op het moment dat je die aansluit. Bij HP dien je in de regel eerst de software te installeren).

Laatst bewerkt:
Ik MOET opstarten met de scanner aangesloten wil hij hem herkennen..

Xp ...

Nogal verwarrend voor Marian wanneer je er steeds op deze manier tussendoor zit.
Laat haar nu zelf eerst reageren en eerst die installatie doen, waarna je evt. deze treath weer over kan nemen!

Dank

Geplaatst door Teun.van.Veelen
Xp ...

Nogal verwarrend voor Marian wanneer je er steeds op deze manier tussendoor zit.
Laat haar nu zelf eerst reageren en eerst die installatie doen, waarna je evt. deze treath weer over kan nemen!

Dank

:8-0: nouja zeg..
Er steeds tussendoor zit?
Ik vulde jouw verhaal alleen maar aan waardoor er, welgeteld, 2x een reply in deze thread staat van mij waarvan 1 direct aan de TS en 1 semi-direct.

Ik zou zeggen; succes ermee.. :confused:

De-installeer je scanner software, met de scanner aangesloten.
Verwijder hem ook uit apparaatbeheer.(rechtsklik op "deze computer">eigenschappen>hardware>apparaatbeheer.
Klik op het plusje voor "beeldapparaten".
Rechtsklik nu op de scannere die je ziet staan, en kies voor installatie ongedaan maken.
Koppel nu je scanner los van je pc, en herstart je pc.
Download nu de juiste driver , en de juiste update .
Installeer de driver, en herstart de pc.
Sluit nu je scanner aan, en hij wordt automatisch geïnstalleerd.
Herstart nu weer je pc, en installeer de update.

Mvg Patrick

De voor mij bekende - meest save - (her-)installatiemethode:

Sluit de scanjet nog niet aan op de pc (of haal de usb-stekker er alsnog ff uit)
Verwijder (via het configuratiescherm) eerst alle scanjet-software, zéker ook als je de verouderde software had geïnstalleerd.
.

Je zal (wanneer er evt een verkeerde driver geïnstalleerd is) de scanner aangesloten moeten laten zitten, om deze te verwijderen.

Via configuratiescherm verwijder je de software, maar niet de driver. Dit doe je via apparaatbeheer.

Of zit ik er nu ook tussendoor?

Ik trek mij geheel vrijwillig terug.

Succes Marian!

Dat is niet de bedoeling van mijn opmerking.

Een forum is bedoeld om elkaar te helpen.
Iedereen mag vrijwillig proberen om een oplossing te vinden voor de TS.

We weten allemaal een beetje van een computer maar SAMEN weten we heel veel.

Dat maakt Helpmij zo sterk.

Probeer eens te scannen met photoeditor als je die op je pc hebt staan.

Ik heb een 3300 en de software van hp draait hiet niet onder XP, scannen met photeditor of een fotobewerkingsprogramma gaat goed.

HP scanjet 3400c

Ofschoon geen van jullie aangebrachte oplossingen goed resultaat bracht, toch bedankt!!! 't Was leuk jullie conversatie te volgen...
Tenslotte heb ik op het web een patch gevonden om bovenop de officiele driver van HP te installeren. Probleem lijkt nu opgelost.

Re: HP scanjet 3400c

Geplaatst door Marianst
Tenslotte heb ik op het web een patch gevonden om bovenop de officiele driver van HP te installeren. Probleem lijkt nu opgelost.

Ik geloof dat ik die patch ook in mijn post had staan. Of is het een andere? Zo ja, ff graag de link.

Dit was de mijne.

Mvg Patrick

Lijkt mij dezelfde, dus zal hem wel via allerlei "kliks" toch van jou gekregen hebben... Heel veel dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan