Probleem IE7

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik heb een website gemaakt welke in alle nieuwere browsers prima werkt. http://www.elektrischeskateboardshop.nl alleen zie dat met IE7 de footer er niet goed uitkomt. Ook werkt de slider niet. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er daar mis gaat? En hoe ik in het vervolg rekening kan houden hiermee?

Bvd

Hoi Lerrie,
Voordat ik me op een site werp, roep ik altijd hardop in het rond: "Is het html? - En is het valid html?"
Het prettige is dat de html-validator altijd meteen antwoord geeft, dat zich in een fractie van een seconde door een onderzeese kabel van helemaal uit Amerika naar mijn huiskamer weet te wurmen.
:)

Er zitten wat dubbele id's en andere basis-struikelpunten (ongeopende/onafgesloten <ul>'s e.d.) in, die wellicht niet door de interne foutcorrectie van IE7 verholpen kunnen worden.

Ook de css-validator vindt een aantal dingen niet helemaal jofel, maar dat zit 'm vooral in de fancy-box styles; en een vluchtige blik geeft me de indruk dat er niet heel erg ernstige dingen aan de hand zijn.

Misschien is IE7 van zijn footer-probleem af als de html in orde is?
En misschien dan ook tegelijk van de stilstaande nivo-slider? Want ik zag net in IE7 dat de demo's het wel gewoon in IE7 doen; dus daar kan het niet aan liggen.

Lukt het met valid html nog steeds niet, dan moeten we maar eens verder kijken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedant ik ben het aan het bekijken. De W3c error geeft de volgende error:

The character encoding specified in the HTTP header (iso-8859-1) is different from the value in the <meta> element (utf-8). I will use the value from the HTTP header (iso-8859-1) for this validation.

Hierdoor worden veel normale html delen gezien als error. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan oplossen want ik zie de fout niet!

Hoi lerrie,
... Hierdoor worden veel normale html delen gezien als error.
Ik ben bang van niet.
  • Als de html-validator automatisch checkt, geeft hij inderdaad deze waarschuwing af, plus 39 errors.
  • Maar als je de html-validator expliciet laat checken op utf-8 (bij "encoding" utf-8 aanvinken, en dan "Revalidate" klikken), dan ... komen er eveneens 39 errors.

Vanwege de ingeslopen BOM zijn het er nu 40. ;)

Maar over de footer: de #footerinhoud eindigt al meteen na het llinkerblokje #footerl, terwijl het middenblokje #footerm en het rechterblokje #footerr er ook nog in moeten zitten.

ik denk eerder dat er niemand meer internet explorder 7 gebruikt alle xp's werken nu al op inernet explorder 8 en windows 7 met internet explorder 9 dus ik vraag me eigenlijk af of dat zo erg is meschien zijn je codes te nieuw daarvoor dus ik zou gewoon denken doet hij het in 8 en 9 dan ben ik blij :) ........

Bedankt voor alle info! de Bom is eruit alleen elke keer als ik nu een nieuwe website maak zegt de W3C validation:

Character Encoding mismatch!

The character encoding specified in the HTTP header (iso-8859-1) is different from the value in the <meta> element (utf-8). I will use the value from the HTTP header (iso-8859-1) for this validation.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd? Ik had hier eerst ook nooit last van.

Bvd

Character Encoding mismatch! ... Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurt?
Dat staat hier al in het parallel-topic. :)

=====
@pascalboy:
ik denk eerder dat er niemand meer internet explorder 7 gebruikt
Niet denken, maar van de feiten uitgaan! :p
IE7 zit nog bij om en nabij de 10% van de NL internetbezoekers op de kast.

alle xp's werken nu al op inernet explorder 8
XP kan wel met IE8 overweg, maar niet iedereen heeft zijn/haar IE7 tot IE8 geüpdatet!
Ik niet, bijvoorbeeld.

windows 7 (werkt) met internet explorder 9
Zeker, maar wie geen Win7 heeft aangeschaft, kan ook geen IE9 bekijken. Win7 werd gelanceerd in oktober 2009, en IE9 is er pas vanaf maart 2011. Dus ook hier: wie niet na maart 2011 Win7 heeft gekocht (daar zal IE9 op gezet zijn), en geen update naar IE9 heeft gemaakt, heeft 'm niet.

dus ik vraag me eigenlijk af of dat zo erg is
Ja! Als je op dit moment een breed publiek wilt bereiken (klanten!), moet je zorgen dat de IE's 7, 8 en 9 het goed doen (als je de 1 à 2% IE6-gebruikers wilt vergeten).

meschien zijn je codes te nieuw daarvoor (IE7)
Nop. De code voor de footer was doodnormaal, en doet het gewoon zelfs ook in IE6. Tenminste, als de </div>'s op de goede plaats zitten (dat was hier het probleem). Zie reactie nr. #5 hierboven.
Intussen is dat gecorrigeerd, en de footer staat nu ook in IE7 keurig op zijn plaats. :)

Laatst bewerkt:
Bedankt ik ga er naar kijken. Maar hoe kan ik dit in het vervolg vermijden? Want dit had ik vroeger ook niet! Bedankt voor je goede duidelijke uitleg altijd! Wordt gewaardeerd!

Ik weet niet waarom je er vroeger geen last van had. Zou kunnen zijn:
  • Dreamweaver stond eerst standaard op de iso-huppelepup ingesteld.
  • Of de sites van toen zaten bij een andere provider, die er geen automatische http-header met de iso op had staan.
En anders snap ik het gewoon niet. :)
Dus of je het kunt vermijden zonder er zelf een php-header op te zetten, blijft voor mij ook de vraag.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt. Het klopt dat sommige van mijn websites bij een andere provider zitten. Dus daar kan het aan liggen.
Zou jij zo weten hoe ik Dreamweaver standaard op die instelling krijg? Anders toch bedankt voor de info, en zal
ik het zelf via google nog wel verder uitzoeken!

Cheers

Zou jij zo weten hoe ik Dreamweaver standaard op die instelling krijg?
Nee, ik niet, als Dreamweaverloze knutselaar; maar Adobe weet het wel. :)
"Default Encoding
Specify the encoding to be used when a new page is created, as well as when a document is opened that does not specify any encoding."
Groetjes,
CSShunter

(edit)
Dit betekent dat dat de extra php-header, die je vandaag van plan bent in het parallel-topic, er dan niet hoeft te komen. Want voor die sites die bij een provider met de iso zitten, loopt het dan synchroon.

Voor sites bij een provider zonder eigen http-header draait dan ook de iso-charset.

Enige obstakel zou dan kunnen zijn: sites bij een provider die automatisch een php-header met utf-8 invoegt. Daar is dan wel weer zo'n extra php-header van jouw kant voor nodig. Of zo lang je aan die site werkt, daar de utf-8 in de meta aanhouden (cq. de Dreamweaver-instelling tijdelijk wijzigen).
(/edit)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan