probleem, ik kan alleen opstarten vanaf cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

R1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Berichten
3
ik zal mn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen,

als ik mn computer opstart komt er zon normaal zwart scherm met als laatste regel; BOOT FROM CD, ik kan mn pc alleen via een cd opstarten.

ik heb mn pc al op alle manieren proberen te formateren, maar telkens als ik 1 van de opties gebruik komt er op gegeven moment een blauwe scherm met de tekst dat ik de computer niet kan doorgaan met het proces doordat er iets niet kan worden geinstalleerd ofzo.

wanneer ik een andere cd erin doe, alle opties doen het weer niet, behalve een optie waarbij een zwart scherm komt met een lijstje opties. Dit moet ik dan intypen en op enter drukken, hierbij is niets tot nu toe gelukt.

ik zou het enorm waarderen als iemand me hierbij kan helpen

p.s. mn pc is 2 jaartjes oud en van het merk targa (ik heb er bijna geen problemen meegehad), dus dit verbaast me erg

dank u
 
Lijkt erop dat het besturingssysteem op de HD niet gevonden kan worden. Dat kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben.

Maar "ik kan m'n PC alleen via een CD opstarten", bedoel je dan een XP-cd? En wat versta je daar onder "pc opstarten"? Hoever kom je dan? Of bedoel je dat je niet kunt opstarten vanaf een diskette of USB-drive?

En kijk ook eens precies wat er niet geinstalleerd kan worden, als je wilt formateren.

Probeer duidelijk te vertellen wat je probleem is. Dat maakt het geven van adviezen mogelijk... :confused:
 
ja, ik kan mn pc alleen maar via een cd opstarten. wanneer ik t dan probeer te formatteren dan komt er tijdens het installeren van gegevens een blauwe scherm met een foutmelding, waarin staat; fault in non paged area

waneer ik een xp recovery cd in stop, kan ik alleen via optie R, het systeem herstellen of repareren, wanneer ik dat doe moet ik eerst administratie-wachtwoord (dit heb ik nooit gekregen) invoeren, maar wanneer ik niets invul en op enter druk lukt t toch wel

hierna krijg ik een lijstje met allerlei opties.

ik had toen ook chkdsk (zoiets, ik weet t niet uit mn hoofd) ingevoerd.
dus ik had toen ingetypt; chkdsk /r en zelfs toen ging t heel snel tot 57 procent en dan stopte het voor een half uur. Toen had ik mn pc maar uitgeschakeld.

zou dit kunnen betekenen dat er een fout zit in mn hardware configuratie....?

dank u voor de moeite
 
wat ik bedoel met pc opstarten is; dat ik eerst zon normale scherm krijg, daarna gaat het naar de volgende zwarte scherm, en dan staat er als laatste regel BOOT FROM CD (ook als ik er geen cd in heb), wanneer ik er een xp cd of xp recovery cd instop, kan ik de pc alleen via een cd opstarten.

dank u voor de moeite
 
Weet je nog wat je gedaan hebt vóór je problemen kreeg?

Heb je RAM-modules bijgezet of gewisseld of wat? Zijn het modules van gelijke soort? Ondersteunt je moederbord de soort module (ev. per geheugenbank bekijken) Enkelzijdig of dubbelzijdig geheugen. Deze melding schijnt veel voor te komen bij problemen met RAM-geheugen.

Ook komt deze melding voor bij bijvoorbeeld IRQ-conflicten. En dat is weer een andere studie.

Dat BOOT FROM CD is een algemene melding, wanneer op de HD geen besturingssysteem gevonden kan worden (of niet op tijd tijdens het opstarten vanwege meerdere mogelijke oorzaken.. (bijv. kapotte HD, problemen voeding enz enz)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan