probleem in configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasquita

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2001
Hallo,

Ik wilde net mijn geluid regelen in het configuratiescherm maar als ik daar iets probeer te openen krijg ik alleen maar snel een zwart schermpje te zien en dat is ook zo weer weg. verder krijg ik niks meer geopend(gebruikers, software, geluid enz) . Kan iemand mij raad geven?

Pascal

ja doet doe ik dagelijks, heb net windocter van norton uitgevoerd die vind wel 3 probleempjes maar repareert er maar 2:confused:

De link die je geplaatst heb krijg ik niet geopend, kan de pagina niet vinden

ik heb dat hijack log forum gevonden, ik ga t proberen

Ik heb zo`n log geplaatst maar er was geen spyware te bekennen. Ik heb geprobeerd om te formateren maar hij herkend mijn c schijf niet zegt ie dan, wel ziet ie dan een schijf van 131070 MB maar die kan ik weer niet verklaren. Iemand nog suggesties?

Gooi je virus scanner er eens vanaf in veilige modus en kijk wat gebeurd..

http://www.theeldergeek.com/forum/index.php?showtopic=7150

Maak ook je register eens helemaal goed schoon.
Daar is www.xpclean.de (freeware) heel erg goed in.
Das de al om bekende "Deutsche gründlichkeit"

Alleen hij is dus in het Duits :8-0: Kan je daar niet mee overweg:confused:?
Kijk dan in dat boompje rechts van het programma en klik "WindowsSpuren" open en dan op het plusje naast "Registry" klik daar op "Verwaiste dateien" vink dan in het rechter veld "aan"

HKEY_current_user
HKEY_local_machine
HKEY_users

(die 3 onder de rode balk vink je uit als ze aan staan en blijf daar maar vanaf als je er geen ervaring mee hebt)..

Alles wat hij in die eerste 3 vind, ook al zijn het een paar honderd kan je zonder problemen verwijderen.(doe dit dan wel in normale modus) Suchen = Zoeken --> Markieren = Markeren ---> Löschen = verwijderen.

Verder kan ik je CCleaner aanraden die is ook heel grondig snel en gratis.. (doet alleen niet zo veel in het register)

"Verwaiste Dateien" zijn register vermeldingen van "Verweesde bestanden" dus bestanden die zich niet meer op je computer bevinden..
Ben je klaar kan je de Oosterbuur er weer vanaf gooien
als je er verder toch geen nut in ziet...
:thumb:

p.s.
O, ja daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je die virus scanner er niet meer terug op moet zetten.
Dat moet je zekers wel doen, maar nu heeft hij weer allemaal nieuwe verse configuraties en instellingen..
Daar kan namelijk nogal eens wat in de war raken zo door de tijd heen..

Laatst bewerkt:
hoi,

Ik ben net in de veilige modus geweest maar ook daar kom ik niet in de mappen in het configuratiescherm. wel heb ik die andere twee programma`s gedraaid maar nee het is nog niet gelukt. Ik kan morgen via ccleaner nog mijn virus scanner verwijderen en kijken wat er dan gebeurd maar vandaag hou ik het voor gezien. Alvast bedankt voor je hulp:thumb:

Eigenlijk zou de eerste tip geweest moeten zijn probeer een systeem herstel.
Weet niet of je zelf al op dat idee bent gekomen en heb 'm hier niet zien staan.
Doe dat anders eerst en ga naar een punt waar het nog goed werkte!?
En als dat wel helpt :love: maak dan nogmaals goed schoon (je zal dan waarschijnlijk die schoonmaak progjes weer opnieuw erop moeten zetten) want veel troep staat dan ook weer op zijn plaats terug.

Helpt dat nog niet gooi dan eens je scanner eraf, heb je Norton antivirus zoek dan bij google naar verwijder(remove) Norton antivirus 200? en volg de aanwijzingen.
Norton heeft er een handje aan om een hele hoop instellingen achter te laten voor het geval je het weer erop zet, dan staat alles weer zo als het was en dat moet je net niet hebben. Maak dus na het verwijderen weer eens goed je register schoon en zal je zien dat er nog een hele hoop van symantec staat.

Opnieuw opstarten

Nu kijk je wat je configuratie scherm doet.
Doet hij het heb je geluk:) , zo niet zet antivirus er dan weer op voordat je gaat surfen.

Kijk dan bij deze site daar vind je de namen van de .cpl bestanden, dat zijn je control panel files.
Ga dan naar uitvoeren en type daar bv. Main.cpl en klik op OK. Nu moet het venster verschijnen voor je muis instellingen zoals bij het configuratie scherm normaal het geval is als je op de muis icoon klikt.
Gebeurd er wederom niets dan zit het probleem waarschijnlijk ergens in je register.. En wordt het een moeilijk geval waar ik helaas ook nog geen andere oplossing voor weet dan xp opnieuw installeren..
Heel veel succes:thumb:

nou, het is gelukt! Ik heb het probleem niet op kunnen lossen maar ik kon wel opeens windows opnieuw instaleren. Dat is dus weer voor de bakker. Toch bedankt voor alle moeite. Ik heb nu al weer een nieuw probleem maar dat heb ik al bij de afdeling spyware gelegt.:o

Bedankt, P.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan