Probleem in disco met windows 2000 server, windows xp clients en BPM Studio 4.2 profi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Igor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Igor

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2002
Ik heb in onze disco een 100 Mbit netwerk opgezet. Deze bestaat uit:
1 * Windows 2000 server SP3 + hotfixes, PIV 2.4, 512 MB DDR, 3COM NIC, 3 * 160GB IDE disk op RAID-5 (promise adapter)
4 * Windows XP Pro clients met 3COM NIC
1 * 10/100 MB 3COM switch

De server is een domain controller met DHCP, DNS en WINS. Alle clients hangen in de active directory en hebben een eigen user (inlognaam) met rechten op de share waar de MP3's staan.
De server en alle clients staan op 100 Mbit Full-duplex. Kopieren van en naar de server gaat met grote snelheid.
Het probleem begint met BPM Studio 4.2 profi op de clients. Wanneer er een plaat vanuit de playlist in de "cd-speler" wordt geplaatst slaat de client, 8 van de 10 keer, vast voor ongeveer een halve minuut. Op dat moment is er (bijna) geen netwerkverkeer tussen de server en de client.
Theoretisch zou de plaat in een fractie van een seconde moeten worden ingeladen.

HELP!!! Hoe kan dit...

wat zegt jouw eventlog waarschijnlijk ga je daar wel fouten in krijgen.

+ waarom nog wins gebruiken als je toch in een volledig W2K/XP netwerk zit dan is WINS overbodig....

probeer eens in de hosts file (c:\windows\system32\drivers\etc\hosts) dit toe te voegen

ipadress_van_de_server <tab> servername dus bv:

10.1.1.1 server1

ps. jouw server heeft toch een vast IP adres ???

groetjes Tom

In de eventlog heb ik geen rare meldingen kunne constateren. Wat ik wel kan probleren is WINS verwijderen en op de clients gebruik maken van LMHost files. Maar volgens mij heeft dat hier niks mee uit te staan.
De server heeft inderdaad een vast IP-adres (10.10.1.1)
Het rare is dat het netwerk wel snel is, tijdens het testen de eerste keer na de installatie ging het ook allemaal wel snel, op alle clients platen draaien en toevoegen, tegelijkertijd ook nog even 20 GB kopieren van de server naar een client, niks aan de hand.
Week later kom ik terug en we hebben op alle clients hetzelfde probleem.
Heeft dit misschien iets uit te staan met windows XP en Windows 2000 server?
Misschien kan BPM Studio niet werken in een netwerk, maar het heeft wel gewerkt...

mmmmm niet in de LMhost zetten maar in de HOSTS !!!!!!

mmmm heb je elke XP versie overal SP1 staan???

probeer ook eens een netwerkverbinding te maken naar uw shares op de server dus dat je bv een X schijf hebt.

ps. XP vind ik niet denderend in een netwerkomgeving :(
ik heb hier op het bedrijf waarvoor ik werk al zoveel problemen mee gehad ...

greetz Tom

OK, host file.

Op de clients heb ik nog geen SP1 geinstallerd, kan ik ook even proberen.

Alle clients hebben de share gekoppeld waar de MP3's staan (volgens mij als e-drive). Op de clients lokaal owrden dan de MP3's toegevoegd aan BPM studio alsof de MP3's lokaal staan.

Is het beter dat ik de clients voorzie van Windows 2000 Prof?

nee alles moet je aan het werken krijgen je hoeft daarom niet dadelijk over te stappen naar W2k.

het kan natuurlijk ook het programma BPM studio zijn. heb je er ervaring mee gehad bij W2K ?

groetjes Tom

Ik heb geen ervaring met Windows 2000 en BPM Studio.

Ik zal eerst alle clients eens gaan voorzien van SP1. Thuis heb ik ook Windows XP Pro draaien zonder problemen.

Op mijn werk zijn we nu net bezig met een project voor een klant voor de uitrol van XP clients ter vervanging van NT4 clients, tot nu toe weinig problemen mee gehad. De achterkant draait echter nog op Windows NT 4 servers.

Zijn er misschien hotfixes voor Windows 2000 server die de communicatie tussen Windows XP en Windows 2000 kunnen verbeteren?

Het kan niet aan BPM Studio liggen omdat Windows die netwerkbron gewoon voor doet als een harde schijf. BPM stuurt de aanvraag voor het bestand en dan gaat Windows aan de slag met het netwerkverkeer. Hebben je cliënts wel rechten om de MP3's die van de Administrator op de server zijn af te spelen? Het kan zijn dat je alleen kopieëerrechten hebt en je ze dus wel mag kopieëren, maar niet mag "Executeren":D

De rechten voor de users waarmee wordt ingelogd op de clients staan op add and read voor die share.
Zou dit een vertragende factor kunnen zijn???

Het makkelijkst is om het eens uit te proberen. Als iets zomaar niet meer werkt, kan alles het zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan