Probleem in een Iif statement in A query in Access 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe Laptop en sindsdien heb ik een probleem in een query.

Ik heb een instructie die perfect werkt nl : x: IIf([saldo]=-1,"Beschikbaar < minimum","Beschikbaar >= minimum").
Ik wil nu "Beschikbaar" vervangen door "Available" en ik krijg de volgende foutmelding :

"The expression you entered contains invalid syntax. You may have entered an operand without an operator."
Ik heb mijn PC-settings en Access settings meermaals nagekeken, maar tot op heden niets gevonden.

Wat loopt er fout?

Tx

En met de tekst “Beschikbaar” doet-ie het wel goed? Probeer nog even wat andere (desnoods onzin) woorden, want je zou bijna gaan denken dat ‘Available’ een beschermd woord is. Of wellicht een veldnaam of iets anders dat in de db als object voorkomt. Het kan m.i. niet aan de laptop liggen. Hooguit aan het ontbreken van een bibliotheek. In dat geval zou je de db nog eens kunnen compileren, dan vind je de aanwezige fouten het snelst.

Heb ik gedaan. Als ik bijv. de "B" van Beschikbaar overtyp dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Dan vermoed ik dat je problemen hebt met je bibliotheken. Compileer je db eens en kijk wat daar uitrolt.

Probleem gevonden.
Ik heb in Control Panel in Region / Additional Settings de List seperator gewijzigd van "," naar ";" en blijkbaar is het probleem nu opgelost.
Tx voor uw hulp.

Dat was ook nog een optie; ik zag de komma wel staan in je code maar kon natuurlijk niet zien of dat correct was of niet. Blijkbaar niet :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan