Probleem in Windows 8 met de Kingston SSD now v300

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolf879

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
Vandaag heb ik de Kingston SSD now v300 120gb gekocht en geinstalleerd. Een tijdje na de installatie van Windows 8 kreeg ik een BSOD DPC Watchdog Violation. Nu is dit een bekend probleem in Windows 8 met een SSD met een mogelijk oudere firmware. Nu heb ij dus het probleem dat ik nergens kan vinden waar ik de firmware kan upgraden. Op de website van Kingston staat een identificeertool om te kijken wat je firmware is etc. Maar hoe je de V300 kan upaten staat nergens.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want tot die tijd zal ik Win7 moeten draaien :(

Hoi Wolf,

Ook even gezocht op het net, niets kunnen vinden over een firmware update,
Ik zeg maar iets, maar staat in het BIOS de sata controller wel op AHCI?
Die is namelijk wel heel belangrijk voor het goed functioneren van de ssd.
Ik zeg niet dat de problemen daarmee zijn opgelost, maar het zou kunnen helpen.
Succes.

EDIT: Wat ook heel belangrijk is, of je een INTEL of AMD systeem hebt, voor INTEL systemen heb je een speciale AHCI driver. Misschien dat die op de dvd staat die bij het moederboard komt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Ik had al gekeken en deze stond op ahci! Ik heb een amd e2-2000 apu en de ssd wordt gewoon normaal herkend :( Ik heb alle drivers van de asus site gehaald

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Wolf,

Nog even rondgekeken, normaal gesproken zou een evt. firmware update door de fabrikant gegeven moeten worden, die staat er inderdaad niet bij.
Wel heb ik iets gevonden, de controller, LSI SandForce SF-2281 controller, is van een andere firma die haar producten levert aan Kingston in dit geval.
Daar ook even rondgekeken, maar ook niets kunnen vinden.

Ik hoop niet dat je het verkeerd opvat, maar ik zou sowieso even proberen om terug naar de winkel te gaan, en evt. tegen een kleine bij betaling een Samsung ssd nemen.
Dan zit je goed, je hebt een A merk, firmware is makkelijk te updaten als die beschikbaar is, en je hebt tal van instellingsopties bij de software die meegeleverd wordt, die de levensduur, en prestaties aanzienlijk verbeteren.

Ik heb de V300 ook sinds een paar dagen in mn lap zitten met win 8 pro, daarnaast mn gewone hdd in een caddy, maar nog niks van problemen ermee gehad?
Wat voor fout is dat dan precies?

Ik heb de V300 ook sinds een paar dagen in mn lap zitten met win 8 pro, daarnaast mn gewone hdd in een caddy, maar nog niks van problemen ermee gehad?
Wat voor fout is dat dan precies?

ik krijg geregeld een bsod ket DPC_Watchdog_Violation

dit schijnt bekend bekend te zijn bij mensen die een ssd hebben in combinatie met win8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan