Probleem inbelverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter gls
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gls

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Ik heb hier een PC met Windows95 die steeds de inbelverbinding verbreekt.
Dat gebeurt tussen de 1 tot 3 minuten, kun je weer inbellen, en tjak, daar gaat 'ie weer!
Ik gebruik een Microlink 56K modem.
Het vreemde is, als ik de modem in het Control Panel verwijder en daarna weer installeer, dan doet ie het wel goed.
Maar als je de pc opnieuw opstart, dan is het weer raak!
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Modem opnieuw geinstalleerd, resultaat zie boven.
- Alle communicatie uit Windows verwijderd, pc opnieuw opgestart, communicatie weer geinstalleerd: geen resultaat
- TCP/IP verwijderd, pc gereboot, TCP/IP geinstalleerd: geen resultaat.
Mijn mogelijkheden zijn een beetje uitgeput.

Ik hoop toch niet dat de enige optie is om Windows helemaal opnieuw te installeren!?!

Groet
Gerwin

Kijk eens of in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Verbindingen, selecteer je inbelverbinding, klik op Instellingen, klik op Geavanceerd of die onderste 2 vakjes niet zijn aangevinkt qua Verbinding verbreken etc. En of in OE/Extra/Opties, tabblad verbinding geen vinkje staat bij Ophangen na verzenden en ontvangen.

Hoi Gezina

Heb alle vinkjes die je bedoeld al uitgebreid geprobeerd.
Geeft geen resultaat.

Gerwin

Niet proberen, dat moet gewoon daar allemaal niet aangevinkt staan, vreemd toch dat het modem het laat afweten met opstarten, mogelijk dat techneuten nog reageren, anders ff de helpdesk van je ISP bellen en even alle instellingen nalopen. Kan geen kwaad trouwens even te controleren op virussen, spyware en dat soort ongein.

Helpdesk ISP heeft geen oplossing, weten het ook niet.
Virussen en spyware lijkt me niet mogelijk, omdat de pc nog nooit op internet is geweest, zelfs niet via een netwerk.
Zal voor de zekerheid toch even controleren.
Bedankt.

En voor de techneuten: als jullie nog iets weten, dan hoor ik het graag!!!

Gerwin

Nog ff, dat gespuis kan je ook 'ontvangen' middels floppies en progjes op cd's, maar dit terzijde. :)

Verder niemand die dit bij de hand heeft gehad en mij misschien een oplossing kan vertellen?

Gerwin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan