probleem instalatie windows vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tettekop

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
ik heb windows vista 32bit staan op 1 hd
nu wil ik op mijn 2de hd vista 64bit installeren maar bij de installatie zie ik maar 1 hd waar vista 32bit op staat!
als ik vista 32bit opstart zie ik ze wel alle bij!
moet ik iets speciaal doen?

Even bij het begin beginnen.

Waarom zou je nou zoiets willen??

Een dual-boot Vista 32 bits en Vista 64 bits???

gewoon om te zien of ik al mijn hardware kan istalleren onder 64bit en of het beter zou werken ja of nee!

Dat kun je ook wel bedenken zonder 64 bits versie te installeren.

Wat doe je vooral met je PC?

32 bits is dan beter dus...

Nog heel veel software en zeker games worden niet ondersteunt op/door 64 bits

64bit zou toch rapper rekenen!
maar hoe komt da dat ik dan bij de installatie mar 1hd zie?

Dat is de masterboot record dit kun je doen door in ms-dos de comando fixmbr in te voeren.
Als dit niet lukt ben je verder van huis want ik heb hetzelfde probleem gehad en dat was niet simpel te fixen.

fixmbr wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand

dit krijg ik nu!

Dat is de masterboot record dit kun je doen door in ms-dos de comando fixmbr in te voeren.
Als dit niet lukt ben je verder van huis want ik heb hetzelfde probleem gehad en dat was niet simpel te fixen.

Volgens mij ben je een beetje in de war met Windows XP......

probeer deze eens FDISK /MBR
@mr-music: nee want ik heb ook het zelfde probleem gehad.
mij is het uiteindeljik met een mbr tool gelukt.maar dat was best ingewikkeld.

Laatst bewerkt:
Van Microsoft:

U kunt het hulpprogramma Bootrec.exe gebruiken in de herstelomgeving van Windows voor het opsporen en oplossen van problemen met de volgende onderdelen in Windows Vista:
• Een hoofdopstartrecord (MBR)
• Een opstartsector
• Een BCD-archief (Boot Configuration Data)
Opmerking Wanneer u opstartproblemen wilt oplossen via de herstelomgeving van Windows, moet u eerst de optie Opstartherstel in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel proberen. Als u het probleem niet kunt oplossen met Opstartherstel, of als u stappen handmatig moet nalopen, gebruikt u het hulpprogramma Bootrec.exe.

Meer informatie
Het hulpprogramma Bootrec.exe kunt u alleen uitvoeren als de herstelomgeving van Windows actief is. Deze omgeving kunt u als volgt starten:
1. Plaats de installatieschijf van Windows Vista in het schijfstation en start de computer op.
2. Druk desgevraagd op een toets.
3. Selecteer een taal, een tijd, een valuta plus een toetsenbord of een invoermethode en klik op Volgende.
4. Klik op Uw computer herstellen.
5. Klik op het besturingssysteem dat u wilt repareren en klik op Volgende.
6. Klik in het dialoogvenster Opties voor Systeemherstel op Opdrachtprompt.
7. Typ Bootrec.exe en druk op ENTER.

Buiten dat is dat hele mbr verhaal het probleem niet, de pc van TS start gewoon op....

Allen bij installatie wordt de 2e harddisk niet herkend!

ik zal dat met de instalatie dvd eens proberen vanavond
Thx

Tommy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan