Probleem installatie Vista, oneindig lang laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

annuh

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Berichten
40
Hallo,
Omdat Windows XP hier steeds vaker foutmeldingen etc gaf, wou ik graag Windows Vista gaan proberen, maar helaas krijg ik de installatie ervan niet voor elkaar.. :?
Dit is mijn probleem: Als ik de DVD vanuit XP open gaat alles goed tot de eerste herstart (na copieren en expanden) dan herstart de computer en blijft bij het bootscherm(?) van Vista (zo'n balkje dan beweegt)
Ook als ik direct vanaf de DVD boot, lukt het niet. Nadat ik gekozen heb wat voor versie ik wil(x86 of x64) gaat hij de bestanden laden en vervolgens kom ik weer in het dat bootscherm van Vista 8)7

Dit is mijn systeem:
- AMD Athlon 64 3800+ AM2
- MSI K9NU Neo-V
- 1GB DDRII
- 250GB HDD (IDE)
- 256MB Ati xt1600XT

De 250GB Harde schijf is verdeeld in 2 schijven, een C: met 50GB waarop windows XP geinstalleerd staat en een D: waar downloads etc opstaan.
Ik wil graag op de C: Vista installeren maar daar staat dus ook al XP op, dus ik heb later ook nog geprobeerd om de C: te formatteren dmv de herstelfunctie van de XP CD (ik heb nl geen diskkettestation) in de herstelfunctie van de XP CD, kom je in dos en daar "format c: /q"
maar helaas de installatie werkte nog niet |:(

Weet iemand hoe het wel moet? Zou ik misschien anders moeten formatteren of zou ik gewoon moeten wachtten bij dat bootscherm van Vista? Duurde ongeveer 1uur voordat ik hem opnieuw startte. Ik zou nu echt graag Vista willen proberen! 8)

Alvast bedankt!
 
Als XP al foutmeldingen gaf, die misschien hardware gerelateerd waren, wat je kunt zien aan die foutmeldingen, kan Vista er al helemaal niet mee overweg, die is nog kritischer t.o.v. de hardware.

Zorg er eerst voor, dat XP goed werkt met de bestaande hardware, Vista voegt alleen grafisch en qua beveiliging iets toe, maar werkt op dezelfde kernel, oftewel, de werking is gelijk.
 
Off topic: Lange Pier, de Vista RTM-versie al uitgeprobeerd ?


Greetz,

Harry.
 
Nee, heb hem wel, maar ben blijven hangen in de bèta 2, maar ik werk er nauwelijks nog mee, veel te veel opsmuk, wat ik helemaal niet nodig heb, en al die beveiligen, beutje te veel van het goede, wel weer aan te passen met die tweaks, maar niet alles.

Overigens vind ik in de werking, helemaal niets wat mij boeit, uitgezonderd de verbeterde drivers, o.a. voor SATA.

Ik wacht tot de nederlandse versie, en ga daarmee aan de slag.
 
Tja, ik krijg er ook niet direct een stijve plasser van: heb nog steeds driverproblemen met bijv. een dure Terratec-audiokaart, een pci-sata-controller etc.
Vormgeving doet mij ook niet zoveel.

Maar een beetje stoeien kan geen kwaad toch ?

Greetz,

Harry.
 
Nee, daar ben ook gek op, eerst OS X Tiger op een leencomp uitgeprobeerd, heb zelf geen P4, en toen Vista, veel "geleend" van Apple, qua formgeving en picto's.

Maar nu even niet, omdat het eigenlijk niet zo veel nieuws brengt.

En ik moet mijn Debian servetje nog beter laten draaien, wat een crime is, al dat geconfigureer enzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan