Probleem installatie Windows 7 64 Bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterdeeply

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2012
Berichten
1
Ik heb een week terug een nieuwe desktop gekocht en deed een poging om windows 7 64 bit op deze desktop te zetten, maar om één of andere reden wilt hij de dvd niet starten bij het bootscherm.

Ik krijg steeds steek het juiste boot-device in de desktop. Ook had ik geprobeerd om eerst 32-bit te installeren en daarna 64 bit. De 32-bit installatie was gelukt, maar je kan dan weer geen 64-bit installeren...

Ik kan geen bootable usb gebruiken bij het opstarten want hij herkent dit niet en ik dacht dat het misschien hiermee zou gaan.

Het enigste verschil is dat de 64-bit versie een kopie is op een DVD+R en de 32-bit versie niet. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft of niet?

Als laatste probeerde ik een partitie te maken om eventueel de 64-bit versie te installeren via command prompt, maar ik weet niet hoe dit moet en wat er op het internet staat lukte niet (Diskpart ofzoiets).

Weet er iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik spring een gat in de lucht als er iets zou lukken.

Edit:

Mijn processor is een i5-2400 en het moederbord is een Asrock H61.
 
Voor het installeren van een 64-bits-versie van Windows 7 je een CPU nodig waarop een 64-bits versie van Windows kan worden uitgevoerd. De voordelen van het gebruik van een 64-bits besturingssysteem zijn het duidelijkst wanneer je een grote hoeveelheid RAM-geheugen (Random Access Memory) op je computer hebt geïnstalleerd, meestal 4 GB RAM of meer. Omdat een 64-bits besturingssysteem grote hoeveelheden geheugen efficiënter kan verwerken dan een 32-bits besturingssysteem, kan in dergelijke gevallen de reactietijd van een 64-bits systeem korter zijn wanneer verschillende programma's tegelijkertijd worden uitgevoerd en er regelmatig tussen deze programma's wordt geschakeld.

Wellicht zit hier je probleem in deze troubleshooter en lees er meer over..

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions
 
Welkom bij Helpmij.nl misterdeeply:) Heb je al bij de leverancier van deze desktop geïnformeerd? Want ik zie dat hij een week oud is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan