arnolooijen
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 30 jan 2009
Goedenavond!
Gekke vraag:
Situatie op is als volgt:
1 pc en 1 laptop zijn verbonden via 1 router van 3com, de 3c 16700.
Nu kan ik de pc of laptop die ik als eerste aanzet wel op internet zonder problemen. Als ik vervolgens de andere pc of laptop aanzet heb ik daar géén internet. Andersom precies hetzelfde verhaal. Ik heb dus altijd op het apparaat dat ik het eerste aanzet internet en op het apparaat daarna nooit.
Lijkt mij erop dat de router maar 1 signaal doorgeeft en wel de eerste van de twee. Kabels omwisselen maakt allemaal niks uit.
Nu wil ik inloggen op de router om te kijken of er bepaalde kanalen niet openstaan maar ik kan geen verbinding krijgen met de router.
Althans, ik zou niet weten hoe.
vanaf laptop, deze stond nu als eerste aan:
ik heb gepingd met 192.168.2.1 en krijg: time out bij opdracht.
status lan verbinding is dan als volgt:
door dhcp toegekend
ip adres 84.105.248.195
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 84.105.248.1
pingen naar standaard gateway geeft geen problemen.
pingen naar laptop ip geeft ook geen problemen.
vraag is dus eigenlijk hoe ik dan wel op de router kan komen.
via deze site vond ik dat dat dan via de standaard gateway moest, maar dit lukt dus niet.
Help!!
Vriendelijke groet,
Arno
Gekke vraag:
Situatie op is als volgt:
1 pc en 1 laptop zijn verbonden via 1 router van 3com, de 3c 16700.
Nu kan ik de pc of laptop die ik als eerste aanzet wel op internet zonder problemen. Als ik vervolgens de andere pc of laptop aanzet heb ik daar géén internet. Andersom precies hetzelfde verhaal. Ik heb dus altijd op het apparaat dat ik het eerste aanzet internet en op het apparaat daarna nooit.
Lijkt mij erop dat de router maar 1 signaal doorgeeft en wel de eerste van de twee. Kabels omwisselen maakt allemaal niks uit.
Nu wil ik inloggen op de router om te kijken of er bepaalde kanalen niet openstaan maar ik kan geen verbinding krijgen met de router.
Althans, ik zou niet weten hoe.
vanaf laptop, deze stond nu als eerste aan:
ik heb gepingd met 192.168.2.1 en krijg: time out bij opdracht.
status lan verbinding is dan als volgt:
door dhcp toegekend
ip adres 84.105.248.195
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 84.105.248.1
pingen naar standaard gateway geeft geen problemen.
pingen naar laptop ip geeft ook geen problemen.
vraag is dus eigenlijk hoe ik dan wel op de router kan komen.
via deze site vond ik dat dat dan via de standaard gateway moest, maar dit lukt dus niet.
Help!!
Vriendelijke groet,
Arno