Probleem Internetsnelheid Devolo adapters of Provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
228
Hoi

ik heb een probleem wat betreft de Devolo DLan adapters.

Heb deze adapters al een 2 tal jaren in gebruik gehad met een Casema kabelinternet en Windows 98 alles werkte prima.

Nu sinds kort een nieuwe Comp met Windows XP Pro de adapters aangesloten naar veel gekl....t een verbinding kunnen krijgen met de respectabele snelheid van 2 KB :confused:

Dit bij Devolo voorgelegen wat event. mogelijke oplossingen gekregen maar geen van allen brach verbetering.

Vervolgens het bij Casema geprobeerd daar kreeg ik het antwoord dat deze adapters niet worden ondersteund!!!!! en ze er verder geen antwoord er op wilde geven.

Er zijn in huis geen apparaten bijgekomen of iets aan het elektra die voor deze storing zouden kunnen zorgen.

Het programma van Devol om de doorvoersnelheid te meten
snelheid_informer1.gif

geeft voldoende dat er voldoende snelheid zou moeten wezen, zoals te zien het schommelt tussen de 8 en 5 MB en dat is wat anders als de internetsnelheid van maar liefst 2 KB!!
snelheid_informer9.gif

op de afbeelding staat wel 4.05 maar zakt naar 2 KB.

Nu doet zich iets geks voor als ik iets verzend (email) is er wel snelheidl!!! alleen niet bij het internet (blijkbaar verschil bij up- en downloaden)

Ook de Firewal en Virusscanner ook uitgezet alles blijft hetzelfde.

Wie herkent dit probleem of heeft misschien een oplossing.
Zie ik iets over het hoofd kwa instellingen.

Alvast bijvoorbaat bedankt voor het lezen en een mogelijke oplossing

P.S.
Sorry voor het lange bericht maar heb getracht het voor mij doen zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
 
Laatst bewerkt:
:( Ik heb hier het zelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing. Is er iemand die hier meer van weet?
 
:( Ik heb hier het zelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar nog geen oplossing. Is er iemand die hier meer van weet?

Hoi,

het probleem is bij mijn zoon niet opgelost, heb de stekkers meegenomen en bij mij (besturingssysteem XP) aangesloten (Provider geen Casema) en werkt alles naar behoren.

Probeer het ook eens met een stekkerdoos rechtstreeks waar ook het modem op het stopkontakt is aangesloten of het gebeuren dan wel werkt.

Dus met beide stekkers in het zelfde stopkontakt werkt het dan wel kijken of het dan dichtsbijzijnde stopkontakt ook nog werkt zo steeds andere stopkontakten proberen (de afstand vergroten).

Blijkt het wel te werken op de stekkerdoos zou je kunnen proberen of het dan op alle stopkontakten die opdezelfde elektra groep staan werkt.
Hoe weet ik welke stopkontakten op dezelfde groep staan simpel door alle stoppen los te draaien een schemerlampje of iets dergelijks in het stopkontakt te stoppen (waar ook het modem op aangesloten is) en vervolgens één voor een de stoppen weer aandraaien tot de schemerlamp weer gaat branden dan is dat de groep.

Draai dan de andere stoppen weer los en loop vervolgens met het schemerlampje de stopkontakten na zo weet je dan welke stopkontakten op die groep zitten.

Werkt het gebeuren op al die stopkontakten wel ga je de volgende groep uitproberen zoals boven omschreven uitproberen.
Mogelijk dat je er dan achter kan komen of het in de aansluiting van het elektra gebeuren ligt en kunnen kijken of er iets in de bewuste groep niet lekker is aangresloten etc.

Meer kan ik je niet vertellen daar ik mijn draadloos modem nu bij de zoon is en ik de stekkers heb ;-)

In ieder geval succes.
 
Hai kareljanssen,

Dank je voor de info! Ik ga het proberen, zodra mijn PC het weer doet. Heb nu een klein probleempje, want hij start niet meer op. Blijft in het opstartscherm van de PC hangen.

Ik ben bang dat ik de DLan voor niets heb gekocht na het lezen van je bericht. Als het niet lukt ga ik ze maar weer terug brengen .
 
Hai kareljanssen,

Dank je voor de info! Ik ga het proberen, zodra mijn PC het weer doet. Heb nu een klein probleempje, want hij start niet meer op. Blijft in het opstartscherm van de PC hangen.

Ik ben bang dat ik de DLan voor niets heb gekocht na het lezen van je bericht. Als het niet lukt ga ik ze maar weer terug brengen .

Kom op niet zo gauw opgeven, probeer eerst maar eens of ze het doen op dezelde stekkerdoos/kontakt dat moet lukken zo niet denk ik dat er iets met je besturingssysteem aan de hand is

Mogelijk dat je probleem aan je besturingssysteem kan liggen daar je blijkbaar al problemen hebt met de computer, bij mij thuis werken ze prima! terwijl ze op verschillende (zekering) groepen werken (beneden naar bovenverdieping).
 
Is er in deze thread nog een open vraag waar een antwoord op gezocht moet worden?
En is dat het probleem van de zoon of de vader?
 
Is er in deze thread nog een open vraag waar een antwoord op gezocht moet worden?
En is dat het probleem van de zoon of de vader?

Al aangehaald
het probleem is bij mijn zoon niet opgelost, heb de stekkers meegenomen en bij mij (besturingssysteem XP) aangesloten (Provider geen Casema) en werkt alles naar behoren.
blijkbaar is het voor jou niet duidelijk.
Nu had ik toch gedacht dat je met een mogelijke oplossing kwam voor Chiefskip, helaas.

Begrijp niet dan ook niet wat het voor verschil maakt of het voorval nu bij mij of hem speelt, maar om je uit de droom te helpen, mijn zoon had het probleem ben daar bezig geweest zoals eerder omschreven heb de problemen bij hem geconstateerd en ik bij hem daar mee bezig geweest ben schrijf ik in de vorm al zijnde dat ik het heb.

Daar ik geen antwoorden op de door mij gestelde vraag kreeg heb ik vervolgens de set mee genomen en bij MIJ THUIS werkt het naar behoren en om je helemaal gelukkig te maken heb ik mijn (de vader) draadloos gebeuren aan hem (de zoon) gegeven.

Er hoeft voor mij dan ook niet meer gereageert te worden maar Chiefskip heeft blijkbaar ook zo'n probleem vandaar dat ik probeer of ik Chiefskip mogelijk verder kan helpen.

Hoop dat nu alles duidelijk voor je is en je Chiefskip aan een mogelijke oplossing kan helpen.

MVG Karel
 
Als jouw probleem opgelost is, wil je dan zo vriendelijk zijn dit topic rechtsonder op opgelost te zetten? ;) :thumb:

@Chiefskip: misschien handiger als je een nieuwe vraagstelling in het forum plaatst? Dan kunnen er meer mensen naar een oplossing zoeken. :thumb: ;)
 
@MicroJ
Welkom op Helpmij.:)

Kijk de volgende keer even naar de datum van een topic, deze is van 2006 niet echt actueel meer. Daarom sluit ik deze nu.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan