Probleem internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

boudtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2011
Hallo allemaal,
Ik heb een lage internetsnelheid op mijn computer (rond 100 kB/s, nu zelfs maar 50 kB/s). Ik heb 2 computers, aangesloten op hetzelfde thuisnetwerk (router en modem), de andere computer heeft dit probleem niet (snelheid tot 470 kB/s). Ik zet hieronder de kenmerken van de computers. Ik heb al allerlei instellingen bekeken, de netwerkkaart vervangen door een ander exemplaar, maar niets helpt. Ook de Netplug is de oorzaak niet (doet het op de andere pc prima).

Hebben jullie een idee? Moederbord? Instellingen?
Alvast hartelijk dank voor je reactie!

Probleem PC:
Bouwjaar 2003
XP Home SP3 (alle updates)
Intel Pentium 4, 2,4 GHz, 0.99 GB
Firefox 6
Netwerkkaart Intel PRO/100 VE
LEA Netplug Powernet LAN

Andere PC:
Bouwjaar 2008
XP Pro SP3 (alle updates)
AMD Athlon 64 X2 dual core
Firefox 6
Netwerkkaart NVIDIA nForce
LAN ethernet kabel 10/100

Gezamenlijk:
Router = Sitecom DC202v6, Modem = Zyxel P-2602R-D1A, Provider = Telfort 4 Mb/s. Router en modem firmware zijn beide uptodate.

Wat krijg je belooft van je provider qua snelheden download en upload?

het heeft te maken met je LEA Netplug Powernet LAN

Dat is zo'n adapter waarbij het netwerksignaal over het lichtnet gaat.

Wat in de eerste instantie belangrijk is, is dat je geen andere apparaten aansluit op de stopcontacten waarop je de adapters hebt ingeplugd. Dit zorgt namelijk voor verstoring van het signaal.

Mocht dit niet het probleem zijn, dan zit er niets anders op de snelheid te accepteren, dit zal namelijk niet verbeteren, tenzij je een rechtstreekse lan kabel aanlegt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, het had niet met de Netplug te maken, rechtsreekse lan kabel had hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels gevonden dat het aan het TCP/IP protocol lag, en heb dat met een tool van Microsoft opnieuw geinstalleerd. De snelheid is nu normaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan