probleem koeling acer ferrarie

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
IK heb een acer ferrarie 3000 deze stopt soms door dat deze te warm word als ik een half uur wacht werkt alles weer normaal
Op welke mannier kan ik deze schoonmaken hij is nu 6 jaar ik heb deze nog nooit schoongemaakt.
weet iemand welkr schroeven ik moet verwijderen om bij de ventilator te komen (er zitten er wel 12 kruisjes )
Of hoe ik deze moet demonteren om er bij te kunnen om schoon te maken
mvrg
e de waele

Omdat ik niet zo'n hele goeie ben in het openmaken van laptops had ik eens gegoogled en daar vond ik dat je met een stofzuiger ongeveer 20 seconde op elke opening moet zuigen daarmee haal je toch al wat stof weg hoor ;P.
Omdat mijn laptop ook vaak oververhit raakte heb ik een laptop koeler aangeschaft die willen ook wel een beetje helpen.
Op mijn ouwe pc had ik een programma die heette SpeedFan en daarmee kon ik me ventilatortje harder of zachter laten draaien dus dat wil misschien ook nog wel een beetje verschil maken =D.

Gr tim

OK bedankt voor je reactie.
maar ik wil hem toch eens open doen om overal eens bij te komen wie weet hoe dat moet of heeft het al eens gedaan
Of weet iemand een site waar dat op kan staan ?
e de waele

Het programma speedfan werkt vaak niet bij een laptop, omdat de snelheid van de fans hardware matig aangestuurd worden.

Als het goed is staat in de handleiding van je laptop een pagina met daarop de betekenis van de onderkant van je laptop, daar staat ook welke vakken voor de hardeschijf, ram etc zijn. Je kunt daar eens kijken, en dmv die gegevens bepalen welke schroeven je los moet draaien

Suc6 :thumb:

Grt

Rens

Rens dat klopt maar dat zijn allemaal aparte dekseltjes voor de hardware in te monteren maar als ik de ventilator wil blootleggen zal ik toch wel wat meer moeten losnemen ik denk dat het toetesenbord er als eerste af moet maar of ik dan de ventilator al zie zitten dat weet ik niet daarom stel ik deze vraag hier op het forum
misschien dat iemand dit al eens heeft gedaan
mvrg
e de waele

Dat klopt,

maar als je bij mij het klepje van de ram openschroeft, dan ligt bijna het hele moederbord al bloot.

maar ik weet niet hoe dat bij jou zit.

Grt

Rens

Rens
Ik heb het hier over de ferarrie 3000 ik zal vannavond een foto mee zenden dan kun je zien of het het zelfde is als bij jou
mvrg
e de waele

Rens
Ik heb het hier over de ferarrie 3000 ik zal vannavond een foto mee zenden dan kun je zien of het het zelfde is als bij jou
mvrg
e de waele

Zal waarschijnlijk niet hetzelfde zijn.

Ik heb een acer aspire 7250G

Grt

Rens

Rens en alle forumleden
hier de fotos van de ventilator die ik wil demonteren om schoon te maken weet iemand hoe ik deze kan demonteren
mvrg
e de waele

Bijlagen

• DSC04605.jpg
    DSC04605.jpg
    39,4 KB · Weergaven: 78
  • DSC04607.jpg
    DSC04607.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 75
  • DSC04604.jpg
    DSC04604.jpg
    29 KB · Weergaven: 50