probleem links maken in DW 4 :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanari

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Heejhoi,
Ik ben bezig in DW 4 een website te maken. De site staat en komt niet online; is voor mn studie; stageopdrachten enzo komen erin..
Ik heb geprobeerd tekstgedeelten te linken door te selecteren; make link; webpagina / afbeelding / pdf-file / worddocument. Deze staan allemaal netjes in de rootfolder. Ik heb al geprobeerd het voor elkaar te krijgen door het in de map 'MyPages' onder de map 'doc' te zetten; dit werkte niet. Vervolgens heb ik de map 'docs' verplaatst en gewoon naast de andere mappen in de rootfolder gezet. Alle links bijgewerkt enzo, maar nog steeds komt de foutmelding:
Kan file:///D:/docs/Kwaliteit_adaptief_ow.htm niet vinden. Controleer het pad of het internetadres.

What to do???:confused:(

Zoals ik uit je verhaal kan opmaken heb je de instellingen van de site niet goed staan, Bij het maken van een nieuwe site moet je namelijk de locatie aangeven van de website. Voor hier alleen in ""www.jouwdomein.nl"" dus geen public_html of http://

Als het goed is is het hiermee dan opgelost.

Met vriendelijke groet
Dennis

No1hosting Internetdiensten

Bedankt voor het meedenken, maar dat heb ik al meer dan eens gecheckt en opnieuw ingesteld. M'n template staat netjes 'gedifined' op de juiste plaats, dus ook dat kan het probleem niet zijn.
Ik vermoed dat het echt een bug in DW 4 moet zijn, maar hoe ik die eruit krijg...??:confused:

ehm neej... heb ik nooit gehad ook... ik heb deze variant aan moeten schaffen via mn opleiding (pabo), om mn stageopdrachten in templates te bouwen...
heb dus geen andere versies oid..

ehm neej... heb ik nooit gehad ook... ik heb deze variant aan moeten schaffen via mn opleiding (pabo), om mn stageopdrachten in templates te bouwen...
heb dus geen andere versies oid..

sorry, op dit moment zou ik dan echt geen oplossing weten voor het probleem, stuur anders even een berichtje naar onze e-mail. met als bijlagen het bestand. misschien kunnen wij het voor je aanpassen

heejhoi,
bedankt voor het meedenken.
Probleem is inmiddels opgelost.
Bleek dat DW de links niet goed aanmaakte (er ontbraken twee .. in het script) wanneer de link zelf niet in hetzelfde mapje zat als de pagina waar vandaan ik de link legde. Simpele oplossing dus voor het hele probleem, maar als je verder niet heel goed op de hoogte bent van html en hoe een link eruit hoort te zien, dan kom je daar echt niet achter.
Vanuit mn opleiding is altijd aangegeven dat je de links en afbeeldingen e.d. altijd in aparte mapjes moet zetten, nu blijkt dat dat dus helemaal niet zo handig is.
Ben blij dat een goede vriend tijd had om ernaar te kijken. Ik wilde dit toch maar even posten; misschien hebben andere mensen hetzelfde probleem. Voor de rest zou er in principe een slotje op mogen.

Even voor de duidelijkheid:
De link stond er bijv. zo: /docs/IntcultOW.htm
De verbeterde en dus wel werkende link ziet er zo uit: ../docs/IntcultOW.htm
Door de twee puntjes weet het programma blijkbaar dat het in een ander mapje of in een andere laag moet zoeken. Probleem gefixt :)

Nogmaals enorm bedankt voor het meedenken.
Greetz,
Arianne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan