Beste,
Het volgende lukt me maar niet:
Wanneer een gebruiker aanmeld wordt dit gelogd in een SQL-database. Nu is het de bedoeling dat alle users die nog nooit zijn aangelogd (en dus niet voorkomen in deze database) worden getoond in een datagridview.
Ik heb dus al de users uit de Active Directory gehaald en dit werkt (Userlist).
Nu zouden de records van de Logging één voor één moeten uitgelezen worden en waar een overeenkomstige record is in de Userlist zal deze moeten verwijderd worden bij Userlist. Nadien zal de userlist getoond moeten worden in de datagridview.
Hij toont om een of andere vreemde reden de 'length' van de gebruikersnamen en niet de tekst in de datagridview. En er wordt ook geen rij verwijderd uit de Userlist.
Dit is alvast wat ik heb:
Ik ben geen wonder in programmeren dus het kan zijn dat ik het allemaal iets te simplistisch zie. Hopelijk kan iemand mij helpen!
Grt
Blackha
Het volgende lukt me maar niet:
Wanneer een gebruiker aanmeld wordt dit gelogd in een SQL-database. Nu is het de bedoeling dat alle users die nog nooit zijn aangelogd (en dus niet voorkomen in deze database) worden getoond in een datagridview.
Ik heb dus al de users uit de Active Directory gehaald en dit werkt (Userlist).
Nu zouden de records van de Logging één voor één moeten uitgelezen worden en waar een overeenkomstige record is in de Userlist zal deze moeten verwijderd worden bij Userlist. Nadien zal de userlist getoond moeten worden in de datagridview.
Hij toont om een of andere vreemde reden de 'length' van de gebruikersnamen en niet de tekst in de datagridview. En er wordt ook geen rij verwijderd uit de Userlist.
Dit is alvast wat ik heb:
Code:
Conn.Open()
Dim DBName As String = "LOGGING"
Dim dbadp As New SqlDataAdapter("SELECT DISTINCT * FROM LOGGING", Conn)
Dim dTable As New DataTable
Dim UsernameLogging As String
Dim teller As Integer = 1
Dim totaal As List(Of String)
Dim tekst As String
Dim max As Integer = dTable.Rows.Count - 1
Dim userList As New List(Of String)
Dim dEntry As DirectoryEntry = New DirectoryEntry("LDAP://xxxxx/ou=xxxxxxxxxxxx,dc=xxxxxxxxx,dc=xx")
Dim dSearcher As DirectorySearcher = New DirectorySearcher(dEntry)
dbadp.Fill(dTable)
dbadp.Dispose()
dSearcher.Filter = ("(objectClass=user)")
Dim sResult As SearchResult
For Each sResult In dSearcher.FindAll()
tekst = String.Empty
tekst = sResult.GetDirectoryEntry().InvokeGet("initials")
If tekst <> String.Empty Then
userList.Add(tekst)
' MessageBox.Show(tekst)
End If
Next
For teller = 1 To max
UsernameITLogging = dTable.Rows(teller).Item(1)
userList.Remove(UsernameITLogging)
teller = teller + 1
Next
userList.Sort()
datagridview1.DataSource = Userlist
Conn.Close()
Ik ben geen wonder in programmeren dus het kan zijn dat ik het allemaal iets te simplistisch zie. Hopelijk kan iemand mij helpen!
Grt
Blackha