Probleem Logitech MX500 muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

janpaul

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2002
Ik werk onder WinXP-SP1 met een logitech mx500 muis, die ik niet geconfigureerd krijg, d.w.z. de laatste mouseware wordt geinstalleerd maar ik zie geen plaatje van de mx500 onder het configuratiescherm bij muisinstellingen. Ik kan dus ook de knoppen niet instellen.
De muis zit op de PS/2 poort.
Vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat de muis wordt herkend als een MX500?

Hoi,

Misschien door de oude mouse drivers eerst te verwijderen?

Grtzzz.

De oude drivers zijn de WinXP drivers. Ik weet niet of ik die kan verwijderen, in ieder geval niet onder toevoegen/verwijderen software, want ze zitten in WinXP ingebakken.

Hoi,

Wat staat er bij apparaatbeheer/muis?

Grtzzz.

Op de site van logitech kun je drivers vinden (die je overigens ook op cd had moeten krijgen).

FunZip: bij apparaatbeheer/muis staat een standaard PS/2 muis; echter in configuratiescherm onder muis staat wel degelijk dat Logitech drivers zijn geinstalleerd, versie 9.78

@temptation: in mijn vraag staat al vermeld dat ik de laatste drivers heb geinstalleerd

Hoi,

Is er onder START/PROGRAMMA'S dan niets geinstalleerd van Logitech?

Grtzzz.

Jawel, daar is zowel een muis als een toetsenbord installatie te zien. De muis is een standaard Wheelmouse (2 knoppen en een scroll wieltje) en het toetsenbord is met de i-touch drivers van Logitech geconfigureerd.
Ik verwachtte tijdens de installatie van de drivers een vraag te krijgen, welke muis ik heb en dat daar de installatie op wordt aangepast, maar dat is niet gebeurd.

Hoi,

Weet het ff niet meer.
Je kunt onder apparaatbeheer/muis/eigenschappen nog voor installatie ongedaan maken kiezen en daarna de Logitech nog eens installeren maar hier ben ik niet zeker van.
Is er geen FAQ te raadplegen op de site van Logitech?

Suc6.

FunZip, allereerst hartelijk dank voor het meedenken.
Ja, ik heb al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Helaas zonder gewenst resultaat.
Ook op de Logitech site langdurig gekeken en zaken uitgeprobeerd. Zelfs in het register wat gewijzigd, maar zonder resultaat. Ik heb ook al een e-mail naar technische support van Logitech gestuurd, maar nog geen antwoord.
Ik wacht wel verder af. Ik kan de muis nu wel gebruiken maar dan slechts als een standaard wheelmouse. Beter dan niks.

Geplaatst door janpaul
FunZip: bij apparaatbeheer/muis staat een standaard PS/2 muis; echter in configuratiescherm onder muis staat wel degelijk dat Logitech drivers zijn geinstalleerd, versie 9.78

@temptation: in mijn vraag staat al vermeld dat ik de laatste drivers heb geinstalleerd

Beste Muurhond,

Volgens mij heeft hij die geinstalleerd!

Grtzzz.

Voordat ik overga tot installeren van die drivers: wat is het verschil tussen deze drivers en de 9.78 drivers die ik heb geinstalleerd? Ik heb ook de nederlandse drivers gedownload.

Muurhond: ja, die drivers zouden het moeten doen, maar bij mij niet dus. Nogmaals, de muis functioneert wel, maar ik kan niet via het configuratiescherm een MX500 selecteren (ik zie het plaatje niet van een MX500 maar van een oude wheelmouse met 2 knoppen en een scroll wieltje) en kan daarom de verschillende knoppen niet configureren.

Geplaatst door janpaul
Voordat ik overga tot installeren van die drivers: wat is het verschil tussen deze drivers en de 9.78 drivers die ik heb geinstalleerd? Ik heb ook de nederlandse drivers gedownload.

Nix, maar die van boven is zoiezo de juiste driver, vandaar.

Sluit je muis es op de USB-poort aan en laat dus de PS/2-converter weg. Zeker weten dat ie nu wel herkend wordt. :)

Yes...

Geplaatst door Muurhond

Sluit je muis es op de USB-poort aan en laat dus de PS/2-converter weg. Zeker weten dat ie nu wel herkend wordt. :)

Da,s idd een goeie suggestie...........

Grtzzz.

Dat ga ik eens proberen.
Ik zit alleen niet thuis nu, dus dat wordt later vandaag.
Overigens blijft het merkwaardig dat volgens de Logitech site dit allemaal op de PS/2 poort moet werken. Maar goed, ik ga jouw suggestie proberen en wacht verder of Logitech nog met een geweldig idee komt.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Even een berichtje:
gisteren PC aangezet en niet aan de praat te krijgen. Systeemherstel, veilige modus, reparatie, niets hielp, dus nieuwe install. Om die reden niet aan muizen toegekomen, want ik moest ook nog 's avonds een cursus doen.
Ik ga vanavond proberen die muis te installeren, d.w.z. met de Logitech drivers die MX500 aan de praat te krijgen. Nu draait ie op de WinXP drivers. Ik houd jullie op de hoogte.

Intussen zijn zowel de harde schijf als het intern geheugen vervangen. Vandaar de lange stilte en mijn verminderde belangstelling naar de muis.
Status: muis werkt prima maar nog steeds geen mogelijkheid de knoppen naar eigen believen te configureren en geen afbeelding van de MX500 zichtbaar onder "Muis" in het configuratiescherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan