probleem Macro office 2007 - 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

podestron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
hey,

Ik heb een probleem met een macro in excel. Vroeger had ik 2007 en nu 2010. Het probleem is dat in de 2010 een bepaalde functie of hoe heet zoiets niet werkt. Ik heb dit zelf wat in elkaar gebokst van op forums te zien maar nu zit ik vast. In 2007 zag mijn macro er zo uit:

Code:
Sub InsertPicture()
Dim i As Integer
i = 5
Do Until Cells(i, 9).Value = ""
With ActiveSheet.Pictures.Insert( _
    ThisWorkbook.Path & "\fotos\" & Cells(i, 9).Value)
    .Top = Cells(i, 9).Top
    .Left = Cells(i, 10).Left
    .Width = (.Width / .Height) * Cells(i, 9).Height
    .Height = Cells(i, 9).Height
End With
i = i + 1
Loop
End Sub

Heel simpel, meer moet dat niet zijn. Dit zorgde ervoor dat in een tabel waarin namen van foto's staan. Deze foto automatisch in de cel er rechts naast gezet worden vanuit de map foto's en dat de grote aangepast werd aan de hoogte van die cel. Nu dat doet hij in 2010 ook nog wel maar het probleem doet zich voor vanaf het moment dat ik deze file kopieer en wil doormailen of op een andere locatie zetten. In 2007 "plakte" hij deze afbeeldingen namelijk in de tabel, maar in 2010 lijkt dit een koppeling te zijn want vanaf ik hem doormail verdwijnt de foto. De bedoeling is dus dat de foto echt in de tabel geplakt wordt zodat je de map foto's vanaf die moment eigenlijk niet meer nodig hebt.
Ik heb al wat gezocht en het zou iets moeten zijn met ActiveSheet.Shapes.AddPicture, maar ik geraak er echt niet uit.

kan er iemand helpen??

groeten,
Kristof

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan