Probleem men Windows messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chippy4444

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2000
Hallo helpers van Nederland.

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een tijdje geleden Windows messenger 4.7 van mijn systeem verwijderd met de volgende opdracht.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

ik krijg daarna een melding dat Windows messenger van het systeem is verwijderd, en dat ik Windows opnieuw moet opstarten.
Nadat ik het systeem opnieuw heb opgestart kon ik ook de laatste onderdelen en de map waar het programma in heeft gezeten verwijderen.

Na het verwijderen van Windows messenger 4.7 heb ik Msn messenger 5. 0 geïnstalleerd.

Dit alles is verder zonder problemen verlopen tot dat ik het programma MSN Explorer ging gebruiken.

Tijdens het gebruik van Msn Explorer is er nog niks aan de hand, maar als ik het programma heb afgesloten blijkt dat Windows messenger in één keer weer terug is van weggeweest.

Kan iemand mij vertellen hoe ik Windows messenger 4. 7 goed kan verwijderen zodat deze ook niet meer terugkomt.

XP zet dit automatisch terug door de Windows File Protection. Er is geen echte oplossing, want je kan WFP niet uitschakelen en de eerstvolgende keer dat WFP je systeem scant op ontbrekende bestanden wordt het teruggezet. Bespaar jezelf een hoop tijd en ellende en laat het staan.

Hiermee kan je 4.7 verwijderen.
Misschien slaat Norton aan, dan moet je het script éénmaal toestemming verlenen.

Geplaatst door wajang
Hiermee kan je 4.7 verwijderen.
Misschien slaat Norton aan, dan moet je het script éénmaal toestemming verlenen.

attachment.php

Is de melding die ik krijg :).

Bijlagen

• scritp.jpg
    scritp.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 142
De opdrachten die in het script staan doen volgens bij
het zelfde als wat ik hier boven aan al heb laten zien

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

deze opdracht regel staat ook in het schript...

ik zie niet wat ik hier mee opschiet !!!

MSN Explorer kan niet functioneren zonder een "in windows geïntegreerde" messenger, en dat is 4.7

Of je messenger met die opdracht verwijdert of met dat scriptje, het resultaat is hetzelfde. en hij komt idd terug zodra je msn explorer gebruikt, dus zoals caveman al zei: Bespaar jezelf een hoop tijd en ellende en laat het staan...

gtz

MSN 4.7 uit XP

Klik op
Start/Uitvoeren en typ het volgende:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Klik op OK. Vervolgens kiest u weer Start/Uitvoeren en typt u Regedit.exe, om de
Register-editor te starten. Navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express. Klik met de rechter
muisknop op een leeg gedeelte in het rechter venster en kies voor
Nieuw/DWORD-waarde. Noem deze waarde Hide Messenger. Klik vervolgens met rechts
op deze waarde en typ in het vak Waardegegevens: 2 (dus alleen het cijfer 2).
Klik op OK en verlaat het register via Bestand/Afsluiten. Windows Messenger is
verdwenen.

p.s Bij mijn is de 4.7 ook niet meer terug gekomen !
Ah ik gebruik ook geen msn explore ?

Laatst bewerkt:
ik zou zeggen: als je windows messenger 4.7 niet meer terug wilt hebben...gebruik dan geen msn explorer
'k heb 4.7 (in xp) dus 1x verwijdert...daarna nooit meer problemen dermee gehad (dus nooit meer teruggekomen)

Hallo allemaal.
Bedankt voor alle reacties die ik van jullie heb gekregen.

Het was mijn bedoeling geweest om wel gebruik te kunnen maken van MSN Explorer, maar zonder Windows messenger versie 4.7
want die wilde ik juist vervangen voor de nieuwste versie van MSN Messenger 6.0...

Maar blijkbaar kan dit niet zonder dat Windows messenger 4. 7 elke keer weer terugkomt.

Toch bedankt voor alle hulp...

Geplaatst door Chippy4444
Hallo allemaal.
Bedankt voor alle reacties die ik van jullie heb gekregen.

Het was mijn bedoeling geweest om wel gebruik te kunnen maken van MSN Explorer, maar zonder Windows messenger versie 4.7
want die wilde ik juist vervangen voor de nieuwste versie van MSN Messenger 6.0...

Maar blijkbaar kan dit niet zonder dat Windows messenger 4. 7 elke keer weer terugkomt.

Toch bedankt voor alle hulp...

Daar heb ik helemaal geen last van.
Normaal werk ik gewoon met I.E., maar nu heb ik eens gestart met de MsN Explorer.

Ik krijg de 4.7 niet terug :d

De 4.7 versie heb ik verwijderd met de xp-antispy. Heb je die ook geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan