probleem met 128mb sodimm kingston

Status
Niet open voor verdere reacties.

jentje

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Ik heb een toshiba 4030CDT, er zit standaard 64 mb interngeheugen in. Omdat ik sinds een tijdje XP profesional er op heb draaien, wou ik het uitbreiden naar 192 mb(het maximale wat erin kan). Ik keek op de site van kingston, daar stond dat 128mb van hun erin kan. Dus ik haalde vandaag een 128mb sodimm geheugenbalkje van kingston bij de plaatselijke computerwinkel. Heb het meteen in mijn laptop geplaatst, op de plaats waar het hoort. Maar de laptop gaf aan dat er een systeemfout was( system32/drivers/cpi). Wat ik ook probeerde, er veranderde niets. Ben terug gegaan naar de winkel, maar ze konden me niet verder helpen. Nu heb ik niks:mad: Ik heb op marktplaats al verscheidene advertenties gezien, waar in sodimm sdram balkjes worden aangeboden. Mijn vraag is; zal mijn laptop dezelfde fout aangeven als ik er een ander merk werkgeheugen in doe? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben ten einde raad.

Als Windows start dan heeft hij het geheugen herkend. Als het geheugen niet zou werken dan zou je al tijdens de eerste start, de POST, als een foutmelding hebben gehad.

Probeer eens om Windows in de veilige modus te starten.
Mocht dat lukken dan:

Start --> Uitvoeren en type CMD en druk op ENTER
type dan: SFC /scannow

Zorg er wel voor de je de XP cd in je cd-rom speler hebt zitten waarmee je de laptop hebt geinstalleerd.

Mocht de veilige modus ook niet lukken dan opstarten via de XP cd en een repair van XP uitvoeren.

Meer info: http://www.microsoft.com/technet/pr...2f1-11ab-46ba-bec3-945b0b4cbf5f.mspx?mfr=true

mikeo, bedankt voor het antwoordt. Voor alle duidelijkheid, ik heb het geheugenbalkje al terug gebracht. Want de medewerker van de computerwinkel zei, dat hij me ook niet verder kon helpen. Heb mijn geld terug gekregen. Toen ik het geheugen nog wel had, heb ik windows in de veilige modus proberen op te starten. Dit werkte niet. Ik heb een gebrande cd van windows xp prof, dus volgensmij konden het dan ook niet lukken om een repair van XP uit te voeren. Toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan