Probleem met 3,5 inch diskette station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siemlala

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo,

ik heb al een geruime tijd problemen met mijn 3,5 inch diskette station. Het accepteert geen diskettes op 2 manieren:

1) Er komt een luid "tetetete" geluid uit de computer met daarop volgend het bericht dat de computer niet van het opgegeven station kan lezen
2) Ik heb de diskette erin gedaan, en na een poosje waarin er niks gebeurd (geen geluid, helemaal niks) komt op het beeldscherm een vraag of ik de diskette wil formateren.

Dit is zeer irritant! Voor zover ik weet heb ik geen belangrijke dingen van de pc afgehaald die nodig zijn.
Ook heb ik geen rare of gevaarlijke onderdelen/programma's geinstalleerd.

Héél soms wordt een diskette wel geopent, maar dat komt heel, heel zelden voor.

Alvast bedankt!

Het lijkt erop dat je diskette station vol met stof zit (veel voorkomende oorzaak), probeer er eens goed in te blazen (of met een spuitbusje PERSlucht) om het stof weg te krijgen, mocht dat niet helpen en je bent technisch het diskette station open maken en reinigen met een zacht kwastje.

Heb er al vaak hard in geblazen (volgens mij zit het nu dus vol met spuug, haha).

Ga zeker dat spuitbusje perslucht proberen.

Bedankt!

Effe naar de winkel, en voor 12 euro een nieuwe floppydrive kopen.

Heb er vandaag en gisteren heel hard in geblazen, met staafje en al, en hij deed het weer.
Af en toe doet ie nog steeds raar, maar hij doet het in ieder geval wel vaker.

Ik ben niet van plan om een nieuwe floppydrive te kopen, heb ik er niet voor over. En €12 lijkt me wel erg goedkoop?!

Heb gisteren trouwens goed bericht gehad, krijg de nieuwe computer van mijn zwager, geweldig!
Alhoewel ik er niet echt heel veel verstand van heb, schijnt het het nieuwste van het nieuwste te zijn.
Hupsakee met die floppydrive! :)

Bedankt voor alle berichtjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan