Probleem met 5.1 surround

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuukPSV

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Hallo iedereen,

Ik heb hier een 5.1 surround set van Soundblaster (SB Audigy A400), maar ik hoor alleen geluid door twee boksen en de subwoofer als ik muziek luister.

Ook als ik een film met 5.1 audio kijk op mijn PC, hoor ik alleen geluid door de reeds aangegeven boksen. De andere 3 doen het simpelweg niet. In WMP heb ik al 5.1 Surround ingesteld, maar nog steeds werkt het niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want het is toch jammer als de helft niet werkt.

Mvg

Luuk

Heb je in Windows zelf ook al ingesteld dat je een 5.1 set gebruikt?

Heb je in Windows zelf ook al ingesteld dat je een 5.1 set gebruikt?
Zou je me kunnen vertellen hoe ik dat moet doen? Het voor het eerst dat ik met zo'n set werk, dus daar weet ik nog niet zoveel vanaf.

Misschien trouwens handig om te vertellen dat ik met XP werk.

Dat je met XP werkt komt goed uit. Draai hier momenteel ook XP.

Start -> Configuratiescherm ->Geluiden en Audio apperaten -> Onder het tablad Volume naar Geavanceerd -> Daar kiezen voor '5.1 Surround '.

Zit je op onboard audio? dan bestaat er een kans dat je chip natuurlijk kapot is ;)

Check deze dingen:

- kabels goed aangesloten
- boxen in subwoofer goed aangesloten

Het kán liggen aan je chip, kan ook een knik in de kabel zitten (maar die kans acht ik niet zo groot aangezien je hem volgens mij net nieuw hebt...) Maar als je je kabels wilt testen zou je eigenlijk iemand met een laptop moeten vragen de speakers te testen door ze daarop aan te sluiten. als je iemand kent is dat wel handig :)

verder wens ik je succes met je audio, echt verder kan ik je nog niet helpen sorry :S

Instellingen van je geluidschipje/kaartje even nakijken. Heb hier Realtek draaien (Op de snelle PC die momenteel niet draait) en daar kan je ook kiezen tussen verschillende modussen.

- Stereo
- Quadrofonis
- 5,1
- 7.1

Wat ik me net bedacht: als je wilt weten of het aan je speakers zelf ligt, kun je dit ook testen door elk van de 3 kabeltjes in bijv een mp3 speler of mobiel te prikken... zo kun je ieder kanaal afzonderlijk testen :)

1x center / subwoofer
1x front
1x rear

probeer het :) en als je geen geluid hoort via 2 van de 3 kabeltjes weet je dat het aan je speakers ligt. (IK HOOP HET ZO NIET VOOR JE :S)

en als het aan je chip ligt kun je volgens mij weinig doen. Zoeken naar een geluidskaartje denk ik :)

Succes in ieder geval!

Wat ik me net bedacht: als je wilt weten of het aan je speakers zelf ligt, kun je dit ook testen door elk van de 3 kabeltjes in bijv een mp3 speler of mobiel te prikken... zo kun je ieder kanaal afzonderlijk testen :)
Succes in ieder geval!

Vreemd.. Doet mijn MP3 speler niet hoor.. Maar goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan