Creator1
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 feb 2011
Sinds kort hebben wij op school Windows 8, en thuis heb ik sinds kort Windows Technical Preview geinstalleerd. Bij deze twee besturingssystemen heb ik echter een probleem met aanhalingstekens en trema's. Wanneer ik in Windows 7 namelijk een i met trema wil maken doe ik de volgende toetsencombinatie: Shift + " en dan i (of e, of iets anders). Je krijgt dan keurig een i met trema. Wat hier gebeurt is dit: na Shift + " krijg je eerst helemaal niks, als je dan een i of een e typt krijg je een i of e met trema of als je een karakter typt waar geen trema op kan krijg je je dubbele aanhalingstekens. Als ik echter hetzelfde typ in Windows 8 of 10, dan krijg ik de aanhalingstekens meteen al na Shift + ". Dit is ontzettend irritant omdat ik op deze meanier geen trema's meer kan krijgen, en als ik programmeer typ ik altijd een spatie teveel achter een aanhalingsteken.
Ik heb een vermoeden dat dit iets te maken heeft met de toetsenbordinstellingen, aangezien het duidelijk aan het besturingssysteem ligt, maar ik kan geen enkele optie vinden. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb een vermoeden dat dit iets te maken heeft met de toetsenbordinstellingen, aangezien het duidelijk aan het besturingssysteem ligt, maar ik kan geen enkele optie vinden. Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Laatst bewerkt: