probleem met afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij heeft een Pentium Celeron (P1 of P2), met Windows ME en IE en OE 6 er op, 64mb ram.
Als hij iets typt in Word dan wordt dit door de printer (HP deskjet 690c) exact afgedrukt zoals hij het heeft opgesteld met de juiste lettergrootte enzovoorts. Wanneer hij echter vanuit Outlook Express een e-mail maakt en wil afdrukken dan drukt de printer dit met zeer kleine lettertjes af wat hij ook doet. Hij ziet een redelijk groot lettertype maar in de printeruitdraai zijn de lettertjes zeer klein. Heeft dit met de software te maken of met de instelling van de printer? Maar waarom doet hij het in Word dan wel goed.

Graag jullie advies

sgrav000

Hoe ziet het afdrukvoorbeeld eruit van de mail?
Zijn dat ook heel kleine lettertjes?

jean

Lettertype

Mogelijk is in Outlook Express het lettertype te klein gekozen, terwijl de schermweergave groot is ingesteld. Zo ontstaat de suggestie dat er een printerprobleem is. Via OPTIES moet dit in OE aan te passen zijn. Groter lettertype kiezen. Klik op HELP in OE en zoek naar "lettertype"!

Printerprobleem?????

>Een kennis van mij wil e-mail uitprinten op een Epson printer. Maar het lettertype is uitermate klein zodat hij het maar moeilijk kan lezen. Dat is niet zo wanneer hij van zijn tekstverwerker produkten naar zijn printer stuurt. Dan verschijnt het in het ingestelde Times New Roman 12pts formaat. Een testpagina van de printer draait ook op dat formaat uit. Dus moet het, lijkt het, aan de instellingen van OE liggen en ik dacht m.n. aan de instellingen van de afzender. Mijn instellingen (Options/Compose) staan b.v. standaard op Arial 9 pts.
Het overigens niet alleen mijn e-mails die hij klein afgedrukt ziet maar alle e-mails. Zijn eigen standaard instelling is van Outlook Express staat op Times New Roman 12 pts. Hoe kan het zijn dat zijn e-mails zo kleinletterig uitprinten? <

>Bennie had toen de oplossing, zo ook nu:
In IE (!) naar beeld\tekengrootte en daar normaal instellen.<

>Jullie dank voor het meedenken, <

>dan drukt de printer dit met zeer kleine lettertjes af < ????????????????????

CONCLUSIE;
Dan zijn we nu dus duidelijk op het verkeerde been gezet, want er werd gevraagd om een oplossing voor het PRINTRESULTAAT.

Groeten!

op verkeerde been gezet?

De ingreep lost wel degelijk het probleem met de printer op (kleine lettetjes). Dus je configureert de software om zo een probleem met de handware op te lossen. Wat is daar mis mee? Ik zie de inconsistentie niet die zou kleven aan de door mij gestelde vraag en het door mij gegeven antwoord.

sgrav000

Excuses

sgrav000,
Mijn welgemeende excuses, ik heb het getest en je hebt gelijk. Ik zat fout omdat ik van de veronderstelling uitging dat schermweergave (beeld) onafhankelijk is van het ingestelde lettertype/grootte. Brrrrrrrr, blunder. Ik zal voortaan eerst testen alvorens mijn grote mond open te doen. Groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan