Probleem met Aldi dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

amar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Berichten
3
Ik heb onlangs een medion dvd recorder bij de Aldi gekocht. Het apparaat bevalt wel, alleen zit ik met het volgende probleem. Ik heb de kabel van de cai verbonden met de dvd recorder en vanaf de dvd recorder een kabel naar een antenneversterker. Vandaar gaat een kabel naar de tv bij de dve recorder en een kabel naar de tv's die boven in huis zijn. Deze opstelling ging voorheen (als je i.p.v. dvd recorder videorecorder leest) prima. De kinderen konden beneden een videoband in de recorder doen en mooi boven kijken. Helaas wil dit tot nu toe niet met een opname die op de harde schijf van de recorder staat of op een schijfje. Wel kunnen ze net als voorheen alle zenders van het kabelpakket ontvangen. Wie weet een oplossing voor dit probleem. Wat doe ik niet goed?
 
Hallo,

Als ik het goed begrijp dan zit op de dvd recorder een antenne ingang en uitgang.
Maar als het goed is, is de dvd recorder via een scart aangesloten op de TV (welke bij de recorder staat) hierdoor ontvang je op deze tv het signaal van de recorder.
En zal alleen het inkomende cai signaal doorgegeven worden aan de antenne uitgang.
Volgens mij zit in de recorder geen modulator welke het dvd recorder signaal omzet in het zogenaamde vhf signaal (cai signaal).
Dus kan je op de overige tv's geen opgenomen programma's afspelen zoals je eerder gewend was.

- echter kan dit wel door op de scart/svhs aansluiting een zogenaamde videosignaal zender aan te sluiten en op de andere tv een ontvanger aansluiten (dit gaat ook via scart of svhs). Dan kan je via de "cai" kabel het tv signaal ontvangen en via een scart ingang het signaal van de dvd recorder bekijken.
Deze kastjes zijn vaak bij de bouwmarkt te krijgen of via bv. conrad.nl

robbie32
 
Aldi dvd recorder

Hallo Robbie 32,
bedankt voor je snelle antwoord. Ik denk dat je met het eerst gedeelte van je antwoord (helaas) gelijk hebt. Maar je oplossing snap ik nog niet goed. Is dat een draadloos systeem, en waar moet je het precies tussen schakelen? En hoeveel kost het, want we hebben boven 3 t.v.'s staan.
Amar
 
Ik ga inderdaad mee in robbie's antwoord.
Voor wat betreft de oplossing zou je ook een videorecorder aan kunnen sluiten mbv scart, en via die weg het signaal alsnog op de coaxkabel te zetten.

Dezelfde oplossing heb ik gebruikt om mijn digitale tv zenders ook op de slaapkamer(s) te kunnen bekijken.
 
sjunnie zei:
Ik ga inderdaad mee in robbie's antwoord.
Voor wat betreft de oplossing zou je ook een videorecorder aan kunnen sluiten mbv scart, en via die weg het signaal alsnog op de coaxkabel te zetten.

Dezelfde oplossing heb ik gebruikt om mijn digitale tv zenders ook op de slaapkamer(s) te kunnen bekijken.


en dat is inderdaad een andere gelikte oplossing... en nog goedkoper ook...daar had ik ook nog niet aangedacht..
heb ik ook weer wat opgestoken.... :thumb:
 
Hallo Robbie en Sjunnie,
In de situatie zoals boven beschreven heb ik de videorecorder en nog wel tussen zitten. Maar die is nu verbonden met 2 scartkabels met de t.v. en met de dvd recorder. Op zo'n manier dat ik nog videobanden kan bekijken op de tv beneden ( niet meer boven) en videobanden kan overnemen op de dvd recorder. De videorecorder heeft geen verbinding meer met de kabel. Ik kan er dus niets mee opnemen. En de scartkabel gaat van video uit naar dvd in. Ik weet in deze situatie niet hoe ik jullie suggestie kan uitvoeren. Volgens mij kan het niet, of wel????
amar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan