• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met als formule/verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertze

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Beste 'helper',

Ik ben een model voor leverancierbeoordeling aan het maken als onderdeel van een stageopdracht en zit momenteel vast op één punt. Dit is het volgende:
Ik heb 6 kolommen: Leverancier locatie, datum gevraagd, datum geleverd, werkdagen verschil tussen data,Toegestaan verschil (werkdagen) en Te vroeg of te laat geleverd.
Waar ik naartoe wil is dat als een leverancier te vroeg heeft geleverd er in de kolom ‘te vroeg of te laat geleverd’ te vroeg of te laat komt te staan.
Te laat heb ik al voor elkaar, gezien te laat geleverd is ALS(netto werkdagen verschil >toegestaan verschil) Ik kom er dan alleen niet uit met te vroeg geleverd. Heb het geprobeerd op verschillende manieren maar kom er niet uit.
Tussen de marge te vroeg en de marge te laat zit geen verschil in werkdagen.

Moet er wel bij zeggen dat ik wat betreft Excel een leek ben.

¿ Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Zie bijlage voor voorbeeld.

Bvd
Robert van Zeelt.

Bijlagen

In je bestand heb ik een formule toegevoegd die toont als er te vroeg geleverd wordt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Hallo

Probeer het hier eens me: =ALS(D3>E3;"Telaat";ALS(ABS(D3)>E3;"Te vroeg";""))

Met vr gr

Jack

Laatst bewerkt:
Hier kan ik mee verder!

zeer bedankt, ook voor de snelle reactie op mijn vraag

Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan