probleem met *.ax bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0512

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
182
hier de specs:
specs.jpg


hier het probleem:
prob.jpg


oplossingen die ik al geprobeerd heb maar die niet werken:
-drivers graka opnieuw installeren
-directX opnieuw installeren
-die bestanden restoren van de win xp pro cd (uit de CAB files)

iemand suggesties?
 
Als ik het goed zie gebruik je XP zonder Service Pack 1 en ook zonder Service Pack 2.

Probeer het volgende (wel je XP installatiecd beschikbaar houden, daar zal waarschijnlijk om gevraagd worden):
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Belangrijke bestanden, waaronder de .ax bestanden waar je het over had, zullen dan opnieuw op je systeem gezet worden.
Je bent dan wel een hoop updates van Microsoft kwijt, als je die geïnstalleerd had, dus zul je die updates na afloop bij voorkeur weer op je systeem moeten zetten.

Succes,

Tijs.
 
Volgens mij het je verouderde drivers voor een webcam o.i.d. geïnstalleerd.

Die codecs kun je gewoon wissen en recentere drivers zoeken.
 
Volgens mij het je verouderde drivers voor een webcam o.i.d. geïnstalleerd.[...]

Eerlijk gezegd lijkt me dat van niet, want... het zijn 'beschermde' Microsoft bestanden.
Je vindt ze dus ook terug in de map %windir%\system32\dllcache

Vandaar mijn advies van sfc /scannow

Tijs.
 
Dat zijn codecs die je gewoon kunt verwijderen, dacht niet dat in SP1 die bestandsbescherming al werkte, overigens kan ik ze ook er gewoon uitgooien zonder dat ze terugkomen, zelfs met de bestandsbescherming op aan.

Ook wordt het door windows zelf voorgesteld in het screenshot in de topicstart.

Denkelijk heeft een driverpakket ze vervangen.

Upgraden naar SP2 heeft dan ook de juiste uitwerking, daar staan de recentste in.
 
bedankt voor de geboden oplossingen, ik probeer ze uit van zodra ik nog eens bij die mensen ben, ik laat iets weten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan