Probleem met banner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo iedereen,
Voor mijn jeugdbeweging ben ik een site aan het maken. Deze is nu helemaal af. Heb een banner aan toegevoegd die vlot werkt. Het enige probleem dat ik heb is dat hij niet vast staat. Als ik met dee muis erover kom dan verschuift hij naar boven. Hzet ligt eerder aan het frame
De site is http://www.chiro-jv.tk
MVG Aquino

Laatst bewerkt:
Je site is onbereikbaar! Ik krijg telkens een time-out. Hmmm, Woelmuis als hoster...

ja normaal ùoet hij werken hoor. Ik heb de link aangepast.
Dat is raar bij mij werkt hij ook niet meer vanmorgen nog wal.Is wel het juiste adres.
Nu is hij terug http://www.chiro-jv.tk/

Laatst bewerkt:
Ik krijg nog steeds een time-out.

Jammer, maar alle waar is naar zijn geld, een gratis hoster, daar hoef je ook niet te gaan klagen, of?
Woelmuis zelf is wel te bereiken, ze willen je maar al te graag een (gratis) account aanbieden... :confused:

Laatst bewerkt:
Op dit moment doet ie het.
Ik zie een lichtkrant als banner, links een menu en centraal een plaatje met de tekst Chiro Jong Valaar met daaronder 2 figuurtjes. Het is te groot voor de pagina dus dat is scrollbaar.

Is dat wat je bedoelt?
Welke browser gebruik je?

En nog wat: als ik de broncode probeer te bekijken zie ik alleen de landingspagina met een stukje javascript en er zijn framesets gebruikt. Dat maakt het moeilijk jouw code te bekijken.

Hoe heb je die site gemaakt? Thuis op je pc en dan uploaden met een ftp programma of op de website van Woelmuis zelf?
Dat kan allemaal verschil maken.

De site is trouwens heeeeeel erg traag!
Menu keuzes geven regelmatig een time-out (pagina is niet beschikbaar)
maar dat kan misschien ook komen door een fout in de html code.
Helaas kan ik dat niet zien...

Je site is er een voor een vereniging of club, misschien is het een idee om een deel van de contributie te gebruiken om een naam en een hoster te huren, veel kost dat tegenwoordig ook niet meer en je krijgt veel meer waar dan je nu lijkt te hebben. Ik betaal € 16,95 voor ruimte en een .nl naam per jaar. Misschien is dat voor jullie ook op te brengen?

Laatst bewerkt:
IK heb het over de lichtkrant die te groot. Ik maak de pagina volledig zelf in kladblok en zet daarna de bestanden 1 voor 1 op woelmuis, die ze dan verzend naar het webadres als browser om de pagina te bekijken probeer ik zoveel mogelijk verschillende browsers uit. de traagheid kan ook aan de host liggen bij mij werkt hij trouwens terug perfect.

Laatst bewerkt:
Omdat je framesets gebruikt kunnen we de code niet meer zien...

En kladblok... hmmm er zijn betere html editors. Kijk bv eens naar HTMLkit 292 free; ook gratis maar veel krachtiger en veelzijdiger.

De lichtkrant wordt veroorzaakt door de Marquee code ergens in jouw html.
Verder bepaalt de opmaak hoe groot dat wordt getoond.
Je zou de regel met marquee er in eens kunnen uitcommentariseren (tussen <!-- en --> zetten waardoor het niet meer meegenomen wordt in de web-pagina, is alleen nog commentaar - tekst dus.

Probleem is waarschijnlijk dat vriend Woelmuis in elk drama frame van een frameset zijn advertenties er bij zet. Daardoor wordt het frame van de marquee-banner veel hoger dan je er zelf in had gezet.
Daardoor wordt ook het frame van het menu veel breder dan de bedoeling is.

Zonder afscheid te nemen van Woelmuis als hoster valt daar niet aan te ontkomen, vrees ik.

Als het even kan, zou ik de suggestie van Solaris oppakken: in de club proberen de € 20,- à € 30,- per jaar bij elkaar te sprokkelen (of een sponsor?! ééntje is al genoeg!) om en een eigen domeinnaam en een eigen hostingpakket aan te schaffen, waarmee je precies kunt bereiken wat je wilt.
Dan ben je ook van dot-tk af met z'n frameset, en hoef je ook voor de site zelf geen frameset te gebruiken. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik had de framesets er zelf ingezet om er een menuke van te maken maar blijkbaar werkt dat dus niet goed met woelmuis als host. Of heb ik het verkeerd?

Ja, je hebt het goed. De Woelmuis-advertenties maken de frames slecht hanteerbaar.
Als je de site onderbrengt bij een provider zonder reclame, heb je daar geen last van.

Met dezelfde frameset-opbouw kan de pagina er dan als deze test uitzien.

Maar als de club een "echte eigen site" heeft, met een eigen domeinnaam (zonder de .tk omweg) en een eigen hosting-pakketje, dan kan je veel beter afzien van de de frame-opbouw. Dat is veel gebruiksvriendelijker en ook beter om in Google gevonden te kunnen worden.
Bij vrijwel alle hosting-pakketten zit er PHP op de server.
Het menu kan je er dan automatisch op elke pagina in zetten met een "php-include": dan hoef je ook maar één keer het menu te maken. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dat was inderdaad iets wat ik voor ogen had alleen met de afbeelding nog iets groter. Dus links menuke rechts afbeelding als begin en bovenaan dan die die lichtkrant.
Mvg Tom
Zal er zeker over nadenken maar denk niet dat ik dat dit jaar er nog door krijg .

Als je bij de eerstkomende activiteiten 10 ouders kan vinden die er per jaar 1 pint op een terrasje minder voor over hebben, ben je er al! :)

jv-collecte.png

Inderdaad maar het zou nog een andere grote kost ook verminderen. Maar hoe moet je dan die php erin zetten is dat in de head?

Nee, dat doe je op de plaats waar het menu in de pagina moet staan.

Eerst maak je (één keer) een pagina met menu; bv. <div id="menu">.... t/m </div>.
Je knipt vervolgens deze menu-code er uit, en die sla je apart op (zonder eigen <head>, <body> of iets anders, alleen het kale uitgeknipte stukje); bv. met als naam: menufragment.htm.
Vervolgens zet je in de html-code van de pagina op de plaats van het weggeknipte menu een php-regeltje:
PHP:
<?php include("menufragment.htm"); ?>
Dan geef je de pagina de uitgang .php in plaats van .htm.
Daarna het fragment uploaden en de pagina uploaden.
Voor de andere pagina's hoef je alleen het php-regeltje er in te zetten, want het menufragment staat al op de server.
Klaar! :)

Oke bedankt voor de info ga mijn site wat uitbreiden en grondig aanpassen maar de informatie komt wel goed van pas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan