Probleem met beeldscherm (VGA) HELP HULP IS HARD NODIG

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Als je een nieuw moederbord hebt werk windows niet meer. Valt me nog 100% mee dat je die pc nog opgestart krijgt. Je moet dus echt een nieuwe installatie doen.

2. Wat bedoel je nou precies met dat blauwe laadschermpje? Toch niet het scherm dat ik je krijgt als je windows gewoon opstart ?
 
het blauwe laadschermpje is het scherm dat je krijgt VOORDAT je de gebruikersvoorwaarden van windows xp krijgt, de cdrom gaat dan alles laden....... als je het nog niet snapt leg ik het nog wel uigebreider uit
 
nee die optie moet nog komen, voor de gebruikersvoorwaarden en voor het partitieoverzicht:eek:
 
Geplaatst door micheltedajax
Hoi, ik heb gisteren een nieuw moederbord in mijn computer gezet, toen wilde ik de computer voor de zekerheid formatteren en toen vroeg windows of ik service pack 2 wou verwijderen, sindsdien geeft de computer heel gekke kleuren in windows weer( 4 bits ) en een resolutie van het beeldscherm die ik niet hoger kan zetten dan 800 bij 600 pixels. als ik dat wil veranderen ga ik naar eigenschappen voor het beeldscherm en dan zegt hij dit:
Ongeldige beeldscherminstellingen
Het geselectgeerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van windows en is niet langer compatibel met deze versie van windows.
Het systeem is gestart met een VGA stuurprogramma....
Als ik nu windows setup start krijg ik een blauw scherm te zien dat hij alles laad. maar dan valt hij ineens weg. Nu zul je waarschijnlijk denken dat ik het service pack 2 weer moet installeren maar dan kan ik windows xp niet opnieuw installeren, Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan aanpassen?? heeft iemand misschien een site waar ik dat stuurprogramma VGA kan downloaden??? of weet iemand iets hoe ik windows toch met service pack 2 kan installeren??
A.U.B. Ik wil graag hulp vandaag nog als dat kan
Vriendelijke groeten, Michel te D
 
Heb speciaal voor jou mijn eigen (oude) computer opnieuw geinstalleerd, maar ik moet wel zeggen dat je een beetje ongeduldig overkomt.
Die laatste post van je was nergens voor nodig!

Ik denk overigens dat ik het fout had :confused: sorry daarvoor.

* Computer opgestart vanaf cd-rom
* Druk op enter als u van cdrom wilt starten.
* Zwart scherm met alleen bovenin de tekst "searching hardware configuratie.
* blauw scherm met links bovenin "windows setup"
* Bestanden laden
* Scherm springt op zwart . Ik moet dan ongeveer 1 minuut wachten en je denkt dat er niets meer gaat gebeuren.
* Opnieuw een blauw scherm "welkom bij setup" druk op enter
* een ogenblik geduld ( duurde voor mijn gevoel wel erg lang)
* Gebruikers overeenkomst, agree en enter
* bestanden kopieren naar de harde schijf.
*EN DAN komt het scherm met de partities ect.

En als ik het goed begrijp springt hij bij jou op zwart als hij bestanden gaat laden. Als dat gebeurt nadat hij de bestanden geladen heeft kan ik alleen maar zeggen: Even geduld, dan gaat hij weer verder. Gebeurt dat tijdens het laden en dus voordat hij daarmee klaar is, of gaat hij nadat hji op zwart is gesprongen echt niet meer verder, dan weet ik het niet meer.

Meer dan dit kan ik niet doen voor je.
 
pffft. een zware bevalling maar toch niet voor niets :D

Bleek nu dat je nadat hij op zwart springt dacht dat de zaak fout gelopen was?
Dan is het dus inderdaad zo dat je (te) weinig geduld hebt :p

ok fijn dat hij het doet.

Als het goed is staan de drivers voor de video op de cd die bij het moederbord zat.

Heb je video onboard?
Heb je een agp of pci kaart dan zou ik de nieuwste drivers gaan halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan