probleem met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

shanna28

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo allemaal!

Ik heb een nieuwe videokaart geinstalleerd en daar zit gelijk het probleem.
Als ik de monitor op de nieuwe videokaart aansluit heb ik geen beeld (alleen een blauw scherm) en op de oude wel (onboard videokaart). Overal geeft hij aan dat de nieuwe videokaart werkt, maar de icoontjes etc zijn heel groot. Ik kan dit niet veranderen.

Ik zou denken dat de monitor op de nieuwe videokaart aangesloten moet worden, maar weet iemand dan misschien hoe ik beeld krijg??

De oude videokaart staat uitgeschakeld en de nieuwe ingeschakeld.

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes,
Shanna

Drivers geinstalleerd?

Zit de video kaart er goed in?

Resolutie goed aangepast?

de drivers zijn geinstalleerd. De videokaart zit er goed in en die is verder ook geinstalleerd.

Wat betreft de resolutie, die kan ik aanpassen, maar er veranderd niets.....:(

Verhoog de resolutie en de iconen zullen kleiner worden.;)

Dat is het probleem nu juist.
Het maakt niet uit op welke resolutie het staat alles blijft hetzelfde.

Volgens mij pas je de resolutie aan van de videokaart die niet met het beeldscherm verbonden is. Kan dat?

welk besturing systeem heb je?

in vista kan je instellen hoe groot je de iconen wilt hebben, en dat veranderd niet door de resolutie te veranderen,

rechtermuisklik op bureablad->Beeld->hier zie je wat er nu geselecteerd staat.

Hallo,
Klik met re.muisknop op Deze Computer> Kies Eigenschappen> Hardware(of ga via Configuratiescherm naar Harware/Apparaatbeheer.
Ga in de lijst hardware naar Beeldschermadapters> Klik op het +-teken> hier zie je de namen van twee videokaarten staan.
(de oude en je nieuwe kaart)
Klik met re. op de oude> Kies in venstertje voor UITschakelen.

Nu is er geen conflict meer tussen de videokaarten onderling.

Probeer het nu nog maar eens.

Groet

Dat had ik al gedaan, maar misschien moet ik het gewoon eens opnieuw installeren.

bedankt voor de reactie.

Shanna Beeldschermproblemen....

Hallo,
Ik heb inmiddels even de hele historie gelezen. Je had dit al gedaan.

Even het volgende:
Als je welke, hardware(dus apparaten) of software, dan ook installeerd
en je past van de hard- of software de instellingen aan en het blijkt niet naar behoren te werken of de instellingen(bij software) bevallen
niet -dan moet je ALTIJD na het verwijderen van de hard- of software met een goede registercleaner de instellingen uit het register halen-.
Waarom? De instellingen worden opgeslagen in het register en als deze blijven staan, dan zullen na een her-installatie de oude instellingen bij het aanspreken van het app. of software vanuit het register in het geheugen worden geladen.
Een voorbeeld: Je install. Word, je past enkele instellingen aan. Achteraf vind je deze niet zo handig. Je krijgt ze niet meer anders ingesteld. Je denkt; Er af met Word (opnieuw install.). Je install. Word opnieuw....Wat blijkt; de oude instellingen staan er nog steeds in.

Maar.... ga toch nog even terug naar App.Beheer bij Deze Computer> Klik op + Klik met Re. op de oude Videokaart> Kies nu niet voor uitschakelen(had je al gedaan) maar voor Installatie ongedaan maken.
Voor alle duidelijkheid: Het gaat hier dus om de oude videokaart.
Sluit App. Beheer af> Start een goed Register Clean- progr.(Ook van de oude videokaart worden de gegevens uit het register gewist)

Probeer eerst het bovenstaande.
Als dit niet helpt, dan zou het ook nog kunnen zijn dat er een geheugenplaats conflict is. Dus tussen de nieuwe kaart en een ander apparaat. Bv. een brander o.i.d.

Hoe kun je dit controleren?
Ga weer naar Deze Computer>App.Beheer> Klik op +> Nu staat er alleen de nieuwe videokaart nog> Klik met Re. op die kaart> Eigenschappen> Klik op tabblad Bronnen> Schrijf de waarde even op welke je vindt naast IRQ (daar staat bv. 09 o.i.d.)>Ga terug naar App.Beheer> En zoek op de bovenvermelde manier even of een van de andere app. toevallig dezelfde IRQ heeft.

Is dat zo, dan geeft dat app. het conflict.
Je zou, als het bv. een dvd-speler iod. is, op de bovenstaande manier even kunnen uitschakelen.
Helpt dit, dan zou je van het storende app. de software moeten de-install. (zoals boven omschreven).

Zo je hebt nu weer wat te doen......

Groet,
Albert

Bedankt voor je antwoord, maar ik ben inmiddels bij dynabite geweest (daar had ik mijn videokaart gekocht) en die heeft het probleem voor me opgelost.

Ja, want het was eigenlijk best simpel alleen ik als leek heb daar geen verstand van.

Mijn ingebouwde videokaart (de oude dus) moest in de BIOS worden uitgeschakeld en daarna werd de nieuwe geinstalleerd.

Maar ik durfde niks in de BIOS te veranderen, want ik was bang dat ik dan iets verkeerds zou doen.

Groetjes,
Shanna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan