Probleem met beeldschermstuurprogramma nv4_disp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo daar! Ik zit al meer dan een half jaar met een probleem met mijn beeldschermstuurprogramma. Vandaar dat ik nu maar eens probeer met jullie hulp er iets aan te gaan doen. Het zit zo: als ik windows XP opstart dan zie je gelijk al heel veel letters door elkaar staan en ook het logo ziet er nogal vervormd uit. Hij laad wel verder en dan kom ik bij het keuzemenu voor de verschillende users. Als dit scherm helemaal goed geladen wordt, dan klik ik verder en is er niks aan de hand, maar meestal moet ik eerst 3 tot 4 keer opnieuw opstarten voordat dit keuzemenu goed geladen is zonder vervormingen. Heel vervelend. Ik krijg soms ook een blauw scherm dat het inderdaad aan het beeldschermstuurprogramma ligt, windows zegt dan dat die in een 'sleur' terecht is gekomen of iets dergelijks. Ook heb ik wel eens de volgende foutmelding gehad:

"Beeldschermstuurprogramma nv4_disp functioneert niet meer naar behoren".

Eigenlijk heb ik 3 concrete vragen:

1) Ik heb al eens geprobeerd om nieuwe drivers te downloaden. Dit heeft wel effect, maar toch gaat er dan bij resetten weer van alles mis, zodat ik het toen maar weer heb teruggezet. Komt dat doordat ik niet eerst de oude drivers heb verwijderd? Ik heb overigens wel een programma 'drivercleaner' maar ik heb geen idee welke drivers ik moet verwijderen dus ben ik daar nogal voorzichtig mee. Vraag: Zal het verwijderen van oude drivers helpen en zo ja, zou iemand mij kunnen zeggen welke drivers ik dan moet verwijderen?

2) Ik ben de website kwijt waar ik destijds de nieuwe drivers had gedownload. Weet iemand deze website (voor NV_disp stuurprogramma)?

3) Ik heb ook gedacht om windows XP helemaal opnieuw te installeren, maar zal dit het probleem met het beeldschermstuurprogramma verhelpen?

Lang verhaal, ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt voor het lezen!

Hier is die site, maare, met drivercleaner kun je gewoon aangeven dat je alles van nVidia eruit wilt jassen.

Thanks voor de ubersnelle reactie! Oké, die moet ik dan dus hebben. De nieuwe driver vervangt dus echt alles voor de oude nVidia driver die ik dan verwijder? Gaat nVidia puur en alleen over het beeldschermstuurprogramma dan? Ik bedoel, niet dat ik opeens andere dingen mis als ik alles van nVidia eruit gooi.

En nog een andere vraag als het mag, welke drivers moet ik nu precies downloaden? Ik zie namelijk heel veel nVidia drivers, maar ik weet niet welke nu over het beeldschermstuurprogramma gaan. Ik ben niet zo heel erg goed met errors oplossen zoals je merkt. Maar echt superthanks als het lukt zo!

Laatst bewerkt:
Graphic driver, geforce en XP, of je moet een 7 serie hebben, maar dat staat er netjes bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan