Probleem met beeldschermstuurprogramma!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToffePeer

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2004
Hallo,

Na ongeveer al 5 maanden problemen te hebben gehad met mijn beeldscherm (vastlopen, heel traag laden, 10 keer XP achter elkaar opstarten voordat het beeldscherm goed is), kreeg ik vanmorgen een foutmelding. Dus nu weet ik in ieder geval wat het probleem is. Dat is stap 1 en hopelijk kan iemand helpen het op te lossen.

Foutmelding: "Beeldschermstuurprogramma nv4_disp functioneert niet meer naar behoren"

Ik was al een een tijdje van plan om windows XP opnieuw te installeren, maar ik nu twijfel ik of dat wel zin heeft, want ik weet niet of die dan ook het beeldschermstuurpogramma opnieuw installeert. Zo ja, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost. Zo nee, dan zal het niks helpen. Ik ben wel van plan om het sowieso te proberen, want nu gaat het echt helemaal de foute kant op. Maar ik wilde toch eerst hier vragen of iemand weet hoe ik dit kan verhelpen, misschien zelfs dmv een bepaalde download ?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijder eerst de vorige drivers via configuratiescherm,software.Doe je dit niet kan je problemen krijgen.(zoals verkeerde kleuren) Wil je het goed doen gebruik dan drivercleaner : http://www.drivercleaner.net/professional.html Pas wel op met driver cleaner dat je niet de drivers van je nforce moederbord verwijdert.

Ik had het 2e bericht nog niet gelezen toen ik net de nieuwe drivers installeerde dus heb dat helaas niet gedaan, maar volgens mij werkt het nu goed! Ik heb net ff opnieuw opgestart en de problemen waren zo goed als weg. Hopelijk blijft dat ook zo!

In ieder geval superbedankt! Dat ik zo'n lange tijd heb lopen klooien, terwijl het alleen maar een drivers kwestie was!

Thanks!

Te vroeg gejuigd! Mn beeld doet raar en flikkert soms. Zou dat kunnen komen doordat ik de oude drivers niet eerst heb verwijderd? Ik kreeg trouwens tijdens het installeren van de nieuwe drivers nog een foutmelding dat een bepaalde DLL niet werkte, maar de setup gaf wel aandat het verder wel succesvol was voltooid. Ook kreeg ik nog een waarschuwing van windows dat ze aanbeveelden om niet die drivers te installeren voor mijn MX 400 hardware. Dat laatste heb ik niet al te serieus genomen, leek me nogal overdreven. Is dat ook zo?

Ik heb nu de nieuwe drivers weer verwijderd met configuratiescherm en ben dus weer terug bij af. Ik zie verder geen andere (oude) drivers die ik nog kan verwijderen. Denken jullie dat ik bovenstaande problemen niet meer heb als ik eerst met drivercleaner alles weghaal en dan de nieuwe drivers installeer? Of zijn er andere manieren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan