• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met benaming maanden uit datum halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swacar185

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Hallo : ik zit met volgend probleem(pje) : ik wil uit een datum de maand halen en die ook als naam v d maand laten verschijnen. Ik dacht dit te doen met de functie maand om het getal van de maand er uit te halen, en vervolgens dit resultaat via de opmaak mmm correct te laten verschijnen . Ik zie in bijgevoegd voorbeeld wel wat er misloopt : dat getal wordt natuurlijk in 05/01/1900 en daarom is het resultaat januari.
Iemand een oplossing aub ?

Bijlagen

Je zit in de goede richting. Je hoeft die tussenstap met de functie MAAND helemaal niet te maken.

Je zet in een andere cel gewoon =D3 en dan pas je bij celeigenschappen gewoon de eigenschappen aan. Daar maak je inderdaad mmm van.

Zie voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hoeft de maand niet op te halen.

Neem:

=celmetdedatumin

en opmaken als mmmm

Wigi

Hoi,

Dit is een optie .... zie bijlage
Het zal ongetwijfeld ook met VBA op te lossen zijn

Bijlagen

Hoi,

Wellicht, maar wat jij nu bedoelt met =celmetdedatumin

is voor mij abacadabra, want toch geen bestaande functie dacht ik ....

@ Ommeren: Kijk even naar het file dat ik bijgevoegd heb bij mijn vorige reactie. Dan wordt het wel duidelijk.

Hoi,

Wellicht, maar wat jij nu bedoelt met =celmetdedatumin

is voor mij abacadabra, want toch geen bestaande functie dacht ik ....

Ik bedoelde gewoon een = teken te typen, en dan te klikken op de cel met de datum erin.

Ik dacht dat het wel duidelijk was zo en anders is het nu wel duidelijk :D

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan