probleem met bestanden uitpakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paardje101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
4
:) De situatie is als volgt.

Ik kan geen gedownloade bestanden uitpakken en installeren. Om een voorbeeld te geven ik kan de setup file om MSN Messenger te installeren niet uitvoeren en ik kan Mozilla Firefox niet installeren, om maar twee voorbeelden te geven. Bij het uitpakken van de bestanden krijg ik errors, die zeggen dat het bestand corrupt is, of dat er een bestand ontbreekt, of hetzelfde maar dan anders verwoord. Het komt er altijd op neer dat ik de bestanden niet kan uitpakken.
Dit beperkt mijn mogelijkheden voor het PC gebruik enorm, ik kan met m.a.w. (bijna) geen enkel programma/patch enzovoort afhalen van het internet en die installeren.

Ik denk dat het een hardware probleem is, omdat ik al de volgende dingen heb geprobeerd zonder succes.

Ik heb de bestanden met verschillende programma’s uit proberen pakken (gewoon via Windows, Winzip, WinRAR) zonder resultaat
Ik heb de bestanden verschillende keren opnieuw gedownload, van verschillende mirrors.
Ik heb mijn systeem verschillende keren (!) geformatteerd, Windows XP Professional
opnieuw geinstalleert, waarna ik met alle mogelijke updates en een grondige virusscan de bestanden opnieuw gedownload heb, zonder resultaat. Dit sluit een virus uit.
Ik heb moest de harde schijf corrupt zijn met CHKDSK deze proberen repareren.

Ik heb dezelfde bestanden bij een vriend van me proberen installeren, dit werkte perfect. Enkel op mijn systeem werkt dit echter niet. Omdat dit probleem voorkomt sinds het moment dat ik mijn PC heb gekocht, denk ik dat het een hardware probleem is, het kan gewoon geen virus zijn sinds het van dag 1 al is. Zelf weet ik niet wat. Ik ben geen expert.

Ik heb het volgende systeem. Het is nu 1.5 jaar oud. Ik hoop dat iemand kan helpen.

BESTURINGSSYSTEEM Microsoft Windows XP Professional versie 5.1.2600

CPU AMD Athlon64 - 3000+ 512Kb L2 s939 - Boxed
MOEDERBORD ASUS A8N-SLI - NForce4 Ultra s939 - Fw/GLan/Sound
RAM Corsair 1024Mb DDR400 Twinx Cas2 Matched Pair x 2
FLOPPY Floppy drive 3.5" - 1.44 Mb Samsung
HARDESCHIJF Western Digital Raptor 74 Gb - 10000 RPM - SATA
GRAFISCHE KAART Asus EN7800 GTX 2DHTV - 256 Mb Tv-Out/2DVI - PCI-X
BEELDSCHERM Acer AL1714ms - 17" - TFT - 8ms - Analoog - Silver
CD-ROM/DVD NEC ND-3540 - DVD-RW+/- 16x DL - White - bulk

Alvast bedankt.

Sam.

p.s. ik wist niet goed waar dit te plaatsen, omdat het niet zeker is of het probleem nu eigenlijk bij hardware/software of wat dan ook ligt.
 
Dat je niet zeker weet waar een vraag thuis hoort is geen excuus om je vraag 2x te stellen. Je hebt de huisregels gelezen (krijg je tijdens het registreren op je scherm) en daarin staat duidelijk dat crossposten niet toegestaan is.

Deze vraag sluit ik en je mag hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=276144 verder gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan