Probleem met beveiligde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leggozje22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Ik had een computer met een legale versie van windows XP home, toen heb ik besloten om mijn pc te laten upgraden met een nieuwe videokaart, processor etc. Ook is er een nieuwe windows opgezet. Ditmaal Windows XP pro. De C-schijf zou worden gewist. Wat logisch is. Maar de D-schijf zou behouden blijven maar helaas waren er enkele bestanden beveiligd. De mappen bestaan nog wel maar zijn niet meer te verwijderen en ik kan ook niet meer in de mappen. Hij geeft aan dat het een map is met 0 bytes maar dit is niet zo. Als ik probeer in die mappen te komen staat er:
D:\...... is niet toegankelijk
Toegang geweigerd
Nu wil ik graag mijn mappen terug en ik heb het geprobeerd met Active File Recovery for Windows. Nu is het gelukt maar ik kan die mappen nog steeds niet verwijderen en de D-schijf raakt steeds voller en voller. Nu besloot de mappen van mijn vader en van mij allemaal in 1 map te stoppen bijv.
Al mijn spellen in een map genaamd Thomas' bestanden. Maar nu kan ik ook daar weer niet in. Oftewel de problemen stapelen zich op. Zou het een oplossing zijn om mijn oude windows er gewoon opnieuw terug op te zetten?
Ik heb al rond zitten kijken maar kom er niet uit.
Als ik mijn computer opstart kan ik niet eerst kiezen tussen administrator en bijv. Thomas maar hij gaat automatisch door naar bureaublad.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Bijvoorbaat dank,
Thomas

Dat laatste kun je stopzetten door "Het welkomstscherm weergeven" bij de gebruikersaccounts in het configuratiepaneel te activeren.

Verder heb ik ooit al eens iets dergelijks besproken, en lijkt het me vrij onmogelijk nog binnen te breken in die map. EFS-sleutels zijn niet van de poes. Je oude besturingssysteem opnieuw installeren haalt ook niets uit.

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1559753&postcount=2

Volgende keer misschien gewoon de bestanden kopiëren en niet de user account-map. Of had je dat niet gedaan?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan