Probleem met Booten van 2 HD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lourens

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Voordat ik deze vraag stel heb ik al even rond gesnuffeld in het forum maar niets kunnen vinden mocht dit wel zo zijn dan sorry en zie ik graag de link.
Maar ik heb het volgende probleem:
Ik heb op een 40Gb XP geinstalleerd daarna vanuit die XP op een partitie van de nieuwe 200Gb HD ook weer XP geinstalleerd. Als ik mijn 40Gb afkoppel krijg ik de melding kan geen boot drive of hd vinden. (kan ik nog enigszins begrijpen want mijn HD's hebben natuurlijk een andere drive letter gekregen. Daarna met Ghost 9.0 De informatie van de 40Gb naar een partitie van de 200Gb Hd overgezet, koppel de kleine HD af en...... Uiteraard jullie raden het al kan geen bootdrive vinden en systeem vraagt om een juiste HD of bootdrive te plaatsen. :o

Groet Lourens

Dat klopt helemaal.
Je opstart bestanden zitten namelijk in je C schijf....
Gewoon de grote schijf als master maken en daar xp op installeren is het beste.....
een ghost van 40 naar een grotere schijf.....dat gaat niet werken.

Booten

Ok duidelijk maar wat heeft gohst dan als programma voor zin. Er zit zelfs een wizard in om alles over te zetten van je kleine schijf naar een grotere schijf!

Als die wizard daarbij zit lijkt het me te moeten lukken. Misschien helpt het wel als je een partitie van 40 gig maakt op je grotere schijf en daar die Ghost op terug zet.

booten

Bedankt voor de info, ik laat het maar zo en heb nu 3 HD's in mijn PC en een externe brander had ik al die sluit ik er op aan.
En ik vermoed dat het probleem zit in het wijzigen van de drives ik kan wel een partitie maken van 40 maar dan zal deze nog steeds een andere drive letter hebben.
In ieder geval bedankt

Kan je in schijfbeheer de letters van de schijven niet aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan