Probleem met booten van de install-dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pettrik

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Om mijn computer wat op te schonen wil ik hem formatteren en alles opnieuw installeren. Nu heb ik net een nieuwe dvd-speler geinstalleerd in de plaats van de oude cd-rom drive. Bij het booten met de ingelegde installatie-dvd, geeft hij geen mogelijkheid om hiervan te booten. Ik heb al in het bios gekeken en daar staat bij de boot-volgorde alleen de cdrom. De dvd is hier niet te kiezen, hoewel hij wel bij de slaves staat. Wat kan ik hieraan doen?

volgens mij maakt het voor je bios niet uit of het een cd- of een dvd-speler is, hij ziet ze beide als cd-rom speler.
ik heb tenminste verschillende keren XP geinstaleerd met een dvd-speler.

Daar heb je gelijk in. Ik kan ook wel gewoon een cd als bootdisk gebruiken, maar een dvd pakt ie niet.

Als jij mij vertelt hoe ik 1,6 gb in 700mb gepropt krijg :D Nee, ik snap het gewoon niet. Zou bijna denken dat de dvd uberhaupt niet boot-baar is, alleen kan ik dit nu niet proberen omdat ik geen tweede compu tot mn beschikking heb.

Ja, weet je toevallig wat voor bestanden er dan op zouden moeten te staan waardoor de computer ze herkent als boot-dvd?

nee, dat weet ik niet, maar kon je voor het branden niet ergens "make bootable" aanvinken of zo?

Lijkt een zeer goed punt te zijn: zie nu namelijk in Nero de optie bootable data disc staan. Nog maar een keer proberen dus! Super bedankt voor deze tip. Hoop dat het nu wel goed gaat. Zo niet, dan komen we hier weer terug, haha!!

succes, laat ook ff weten als het wel lukt, kun je meteen je vraag op opgelost zetten

Helaas..... Hij start nu wel iets van een boot-programma, maar ik krijg vervolgens alleen een dos-prompt waar ik verder niets mee kan. Hij start niet het standaard windows-programma op waarbij je je c kan formatteren en windows installeren. Zijn er nog nieuwe mogelijkheden??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan