Probleem met brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiebeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
hallo,

Ik heb een probleem met mijn brander. Als ik brand met easy cd creator 5 dan krijg ik bij ongeveer 25% steeds een fout en stopt hij ermee. Dit is de fout:

E80041899: Write error - buffer underrun occurred - [06/C5/00]

Ook zegt hij als ik directcd wil instaleren dan moet ik naar het branderstation (bij mij E) en dan zegt hij dat E niet gereed is.

Wie helpt mij?????????/

alvast bedankt

hoi

heeft hij dat altijd al gedaan???
en hoe heb je hem aangesloten binnenin je pc???

en zoek binnen helpmij eens op buffer underrun
dan los je het probleem vast op

Laatst bewerkt:
Buffer underrun

Een buffer underrun wordt veroorzaakt doordat je systeem niet snel genoeg data kan aanleveren aan de brander.

Indien je brander geen Burnproof ondersteunt dan zal ie gewoon verder gaan met branden, maar de brander zal alleen maar onzin branden.

Cd's worden volgens een bepaald protocol geschreven en als dat niet volgens de regels gebeurd dan is het schijfje waardeloos.

Als je een recente brander hebt dan kan je burnproof in bv. Nero in en uitschakelen.

Zorg dat je tijdens het branden de pc voor de rest zo weinig mogelijk belast en zet de virusscanner en de screensaver uit.

Als je systeem wat ouder is (langzamer) laat de pc dan helemaal met rust tijdens het branden.

Dat je Brander niet gereed is snap ik niet want je kunt wel branden al is het maar tot 25%.

Heb je toevallig nog een brandprogramma geinstalleerd?

Grtz.

Hij heeft het wel gedaan en ik heb een van de nieuwste computers enzo dus daar ligt het niet aan. Ook heb ik al een nieuw programma geprobeerd maar daar deed hij het ook niet.

helppppp

Buffer on the run....

Een bufferunderrun is altijd het gevolg van een te trage data doorvoer naar de brander.

Op de een of andere manier is de doorvoer van die data trager gaan lopen.

Scan je systeem op spyware en virussen en defragmenteer eens behoorlijk (desnoods een paar keer)

Toch vind ik het vreemd dat die Underrun uberhaubt voorkomt aangezien je zegt dat je een niew systeem hebt.

Tegenwoordig zijn alle branders voorzien van een bescherming tegen dat soort storingen. (Burnproof / Justlink etc.)

Het kan zijn dat die functie in het brandprogramma is uitgeschakeld.
Kijk dat eens na.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan