Probleem met C:\WINDOWS\system32\drivers\pci.sys oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
894
Goede avond

Een van mijne oude pc's thans in gebruik bij een vriend wil niet meer starten.

Dit is de foutmelding :

C:\WINDOWS\system32\drivers\pci.sys

Daarnaast staat er in 1 van de schermen bij het opstarten (voor b.g. melding) dat er een IDE 80 not connected is.

Iemand heeft al in de kast gekeken of er iets los zat maar volgens deze persoon niet.

Heb al geprobeerd te starten met een officiële WIN XP cd om zodoende bij de "R "functie te komen maar er gebeurt helemaal niets. Ook niet met bootdiskettes.

Heb ook veel gelezen e.d. maar kom daar niet verder mee (deels misschien door gebruik aan kennis)

Aangezien mijn kennis van hardware ophoudt zou ik iemand op het forum willen vragen die in de regio Rotterdam woont of West Brabant mij verder te helpen tot het moment dat de PC weer start. Daarna kan ik denk ik het zelf wel weer verder.

Misschien een ongebruikelijke vraag maar goed past wel bij de verenigingsnaam "helpmij ".
 
Laatst bewerkt:
Als er al iemand contact met je heeft opgenomen, wil je de vraag dan op opgelost zetten?

En mocht dat niet zo zijn: die foutmelding verschijnt met witte letters op een zwart scherm, voor de Windows logon?

Ik zou de kast openmaken en voorzichtig het ronde batterijtje van het moederboerd halen en daar een nieuwe voor terugzetten.

Als alle kabels goed zitten en er ook verder niets los zit, zou een defecte batterij op het moederbord kunnen verklaren, dat de harde schijf niet wordt herkend, c.q. niet kan worden aangestuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan