Probleem met cd's branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mccanibus

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
IK heb een benq brander 32x10x40, en soms brand ie een cd perfect en soms brand ie een cd maar half, daar bedoel ik mee dat sommige nummers die op die cd staan het wel doen en sommige niet. Ik heb hier al een tijdje last van en er werdt mij toen verteld om een aspi driver te installeren en een firmware update, dit heb ik gedaan maar nog steeds heb ik problemen met branden, heeft iemand een oplossing????

Alvast Bedankt

Hmmm... Welke brandersoftware gebruik je en heb je de verkeerde schijfjes ook wel eens in verschillende installaties geprobeerd (stereosets)? De ene (meestal goedkopere) set leest hem niet en de andere wel... Vooral JVC heeft hier bij sommige modellen last van...

Ik gebruik nero, maar ik ben er al achter de cd's zijn van 90 min. en die kunnen mijn brander vast niet aan, of wel?? Is er ook een site waar je kan kijken of je brander ook cd's van 90 min kan branden????

Nou heb ik net weer een cd gebrand en dit keer een van 80 minuten en pakt ie weer de laatste nummers niet, ik begrijp er niets van. Soms brandt ie wel goed en soms niet, zou het aan de brander kunnen liggen soms?

Brand je hem op 100%? Misschien is ie er net wat over en ondersteund hij ook overburning... In dat geval zou je het eens met een iets minder volle (half of 3 kwart vol) moeten proberen (hoeveel pakjes x 10 heb je er al doorheen gejast :p :D?).

Het lag waarschijnlijk aan me cd's, want die cd van 80 min stond 48x op waarschijnlijk alleen voor 48x branders, want ik heb nou nog een andere cd en daar staat op: 1 - 48x speed en ik heb 32, duzz lag waarschijnlijk daar aan. Nou ik heb al aardig wat cd's verneukt :p

Geplaatst door Mccanibus
Het lag waarschijnlijk aan me cd's, want die cd van 80 min stond 48x op waarschijnlijk alleen voor 48x branders, want ik heb nou nog een andere cd en daar staat op: 1 - 48x speed en ik heb 32, duzz lag waarschijnlijk daar aan. Nou ik heb al aardig wat cd's verneukt :p

Je zou ook nog (nu we toch over snelheden praten) kunnen branden op een langzamere snelheid (16x is snel zat...) en kijken wat dat doet. Haastige spoed... juist :).

pssst: verander dat verneukt ff in "vern**kt" strax merkt een mod dat op krijg je nog een waarschuwing ook... Van mij niet hoor maar je weet nooit zitten best strenge tussen!

ok zal ik proberen, Thanx voor de hulp !!

Ja begrijp ik, zal me voortaan een beetje inhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan