• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met celeigenschap cellen tbv bepalen maximum

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
hallo,

Ik wil van een aantal cellen het maximum bepalen, maar op de een of andere manier lijken deze celwaarden geen getallen, ondanks dat celeigenschap op getal staat. Hoe kan dit, zie voorbeeld.

Bekijk bijlage test.xlsx

alvast dank

Het resultaat van een formule, gebaseerd op een tekst-functie (Left, Right, Mid, &, etc...) is per definitie tekst, de celeigenschappen spelen daarbij geen rol.
Omzetten naar een getal kan op enkele manieren (*1, /1, +0, -0, --, Value-functie)

Je kunt het ook altijd even testen met
Code:
=ISGETAL(D6)
Dit geeft nu onwaar en dan weet je dat er geen resultaat uit komt en is een van de genoemde oplossingen van WHER nodig.

@Rob,

Helemaal mee eens, controleren met de functie "Isgetal" is altijd mijn eerste reactie wanneer iemand een bestand post waarin getallen niet doen wat er verwacht wordt.

Het zou met een matrix formule kunnen.
Code:
=SOMPRODUCT(MAX(LINKS(D5:E5;1)*(VIND.ALLES("r";D5:E5)>0)))

Matrix formule moet je afsluiten met ctrl-shift-enter.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Mag ik even verder boeren op post #2 van WHER?

Gewoon *1 achteraan de formules in D6 en E6 bijtypen, niets anders en zeker geen matrix formules hiervoor gebruiken :(

VrGr

Mag ik even inhaken.
Met de matrix formule heb je D6 en E6 niet eens nodig.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan