Probleem met combobox

• Onderwerp starter Onderwerp starter urge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

urge

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Hoi,

Mijn eerste post :thumb: hier, en ik denk zeker niet de laatste :love:

Ik ben bezig met een database voor licentie beheer. Nu heb ik een formulier gemaakt waarin ik records kan bewerken. Om een rij te bewerken moet je eerst de ontwikkelaar kiezen en vervolgens het product, bijvoorbeeld Microsoft -> Office 2003 Standaard. Dit werkt allemaal prima, op 1 ding na, als ik de ontwikkelaar selecteer, dan update de combobox waaruit ik mn product moet selecteren niet mee (waardoor de data van de vorige selectie de nieuwe overschrijft). Ik moet dan eerst op de combobox klikken en dan zie ik wel de betreffende records staan die bij de ontwikkelaar hoort.

Dus het filteren lukt wel. Maar als ik dus op de combobox klik waarmee je het product selecteerd dan overschrijft de database de record die ervoor al geselecteerd was. Dus bijvoorbeeld:

De database start op. Adobe staat geselecteerd in het 1ste combobox. Ik selecteer "Microsoft" uit de eerste combobox. De 2e combobox blijft echter op de producten van Adobe staan, tot dat ik op de combobox klik, dan verschijnen de producten van Microsoft. Maar het tabel is ondertussen het eerste record onder de Microsoft producten ( office 2003 standaard ) veranderd naar Adobe Office 2003 Standaard :shocked: . De waardes veranderen dus mee met de comboboxes, wat niet de bedoeling is.

Dit gebeurd elke keer als ik van ontwikkelaar wissel.

De database is opgebouwd uit 2 tabellen.

1ste tabel is:

id_ontwikkelaar - (PK) - AutoNr
ontwikkelaar - tekst

2e tabel is:
id - (PK) - AutoNr
ontwikkelaar - tekst
product - tekst
licentie - tekst
aantalgeinstalleerd - nummer
aantalaanwezig - nummer
aantalnodig - nummer
prijs - nummer

Heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is ?
Alvast bedankt!

Gr

Voeg even je bestand bij, in Access 2003 formaat of lager, gewinzipt.

Groet,

Tardis

Zoek even in het forum, sektie Access, onderwerp is al zeer vaak behandeld.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan